|
|
|
|---|---|
|
Är väldigt sugen på att slänga på ett sport avgassystem på min 540 iA Touring 1999:a (E39). Mest för ljudets skull, då jag tycker ljudet är lite väl dämpat original. Dock är det enda jag hittat (Ferrita) bara från katalysator och bakåt, tänkte att hellst vill jag väl gärna byta katalysatorn mot nån race kat. eller liknande. Dels för att ge lite mer effekt, men mest för ljudet! Nån som vet vart man kan hitta det, och ungefärliga priser? Nån som bytt avgas på sin 540 (Hela eller bara efter kat!), och kan berätta om sina erfarenheter. Har även funderat på att bya till ett sportluftfilter, för att få lite skönare ljud, någon som gjort detta och har något att rekomendera? /Jocce | |
|
Tjenare Hört talas om Eisenmann? Nedan följer 2 video klipp på en 99' 540i med Eisenmann Race (SuperSound i Sverige) och utan kattar. ÅF Eisenmann i SWE: Länk Länk Länk /Manray/ |
|
|
Här e en video på min 540 med Ferrita: Länk Tycker själv att det låter bra mysigt! MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Mitt system är från kattarna och bakåt. Jag bad Ferrita att inte montera mittdämpare. Då blev ljudet mycket råare. Med racekattar kommer ljuder bli ännu mer rivigt och metalliskt. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
| Danjel: Det där lät ju riktigt trevligt! Bra att veta den dag man måste byta system. | |
|
Nu va de ju ingen E39 540 motor men de va gott "gurglande" ljud :D Är det nån större skillnad på motorsången i 4,0 eller 4,4? |
|
|
Ravve: nej. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Lyssna även på min! Kolla länken på garaget. (Nedan) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.