|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har fått ett väldigt "ovanligt" fel vad jag vet på min kära 728 ia -99. Jag lämnade in bilen för att sätta in en original cd-växlare i bilen. När de var gjort fungerar precis allting utom att de kommer något ljud. Cd-växlaren samt miden känner av skivor, den känner av när man byter låtar, man ser CD i miden osv osv. Allt fungerar förutom ljudet. Det skumma är att det är enbart när jag har CD på som det INTE är ljud. När jag kör radio/kasett fungerar det hur bra som helst. Frågan är vad som är felet?? Där jag lämnade in bilen (väldigt duktiga på BMW) sa att det var själv kasettdelen som är trasig. Att det är i kasettenheten som all "information" och Miden funktion är bara att förmedla vad som händer runt om i bilen så att säga, låter det rimligt? Behöver verkligen hjälp med detta. Inte kul att ha köpt en original cd-växlare som inte låter. De har även testat cd-växlarenheten i en annan bil. Då fungerade det hur bra som helst. Tacksam för svar! | |
|
Har du DSP? Om så är fallet måste du ha digitalkabeln som skall anslutas mellan CD-spelaren och DSP förstärkaren. Verkar som den saknas. Mvh Björn Länk |
|
|
Hej, Har inte DSP. Fungerar en E38 stereo från årsmodell -97 med en årsmodell -99 eller är det olika uttag på dessa? det jag har funnit är att alla E38:or har samma uttag? någon som vet något? |
|
MALLOK |
hej ..du ska kolla båkom slutsteget som skulle finnas förstarkare till och det kan hända att man kan glömma koppla på liten kabel .du ska plocka ut alla och när du koppla på den så kommer tillbaka DSP på skärmen |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.