|
|
|
|---|---|
|
Har inte haft min M5 så länge, men misstänker att min elratt ibland gör tvärtemot vad den skall göra. Ibland när man stänger av bilen så går ratten upp och stannar där (antar att det är så den skall göra) ibland så stannar ratten kvar i sitt läge där man ställt in den, när bilen stängs av, När man sen startar bilen så går ratten upp och stannar där? om man drar handbromsen så går ratten även upp (dock inte alltid) och så skall den väl gå ner igen när handbromsen släpps? ibland när man precis startat bilen så funkar inte heller spaken till ratten, utan fungerar efter att man kört bilen en liten stund. Kan detta bero på någon givare eller nåt? Hur funkar era rattar? Mvh Daniel .."mycket vill ha mer".. | |
|
Har tyvärr inte elratt:( men vad står det i ins-boken? Borde väl finnas några rader om denna funktion. Annars låter det som att det något fel. P.S. Väldigt ovanlig option förresten på en 92ans M5a Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Läste instuktionsboken nu och det är som jag trott, den åker inte alltid upp som den ska...men men, om det var en ovanlig option som du sa så ska man ju vara glad att den åtminstone finns! .."mycket vill ALLTID ha mer".. |
|
|
Alltid nåt:) Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Har åxo elratt på min 3,8a, tycker det funkar finfint, den går upp och ner som den ska. Däremot de elstyrda nackstödet vill inte vara med längre =( /// Nicke Nytt rekord med M5an, 2,86 l / mil =) |
|
Gemini__ |
Ratten ska behålla den inställning man valt. Inställningen ska inte ändra sig när man stänger av respektive startar bilen. Och vad handbromsen har med rattens inställning att göra har jag ingen aning om, låter skumt. Hoppas du hittar felet! Mvh: Thomas Svenska M5 E34 registret: Länk |
|
Nike_Boy! mina nackstöd funkar felfritt, allt annat funkar felfritt (har all elutrustning förrutom elstyrda nackstöd bak)..dock så beter sig ratten lite skumt ibland? Gemini_! läste i instruktionsboken: "För att underlätta in- och urstigningar i bilen åker ratten upp i högsta läget när: 1. tändningsnyckeln vrids till läge 0 2. tändningsnyckeln står i läge 1 och förardörren öppnas 3. tändningsnyckeln står i läge 2, handbromsen är åtdragen och förardörren öppnas. Ratten intar körminnesläget när: 1. tändningsnyckeln står i läge 2 och handbromsen lossas när förardörren är öppen 2. tändningsnyckeln står i läge 2, handbromsen är åtdragen och förardörren stängs. Detta gör min ratt oftast, dock så står ratten ibland kvar i körminnesläget fast tändningsnyckeln är i läge 2, handbromsen är åtdragen och förardörren öppnas och när sen dörren stängs, så går ratten upp i högsta läget! där gör den tvärtemot.. .."mycket vill ALLTID ha mer".. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.