|
|
|
|---|---|
|
Jag har fastnat för en 523iA -00. Svensksåld Den har Komfortpaket M-paket inkl. sportstolar i skinn sportchassi multifunktionsratt alu paneler o knopp klimatanläggning regnsensor xenonljus mm regelbundet servad hos bmw Det som gör mig lite tveksam är milen, 24000 mil för 125000kr. Vågar man köpa utan att man får en massa extra större utgifter efter ett par tusen mil? Någon som har erfarenheter? | |
|
Hej! Man bör nog alltid ha i åtanke att det kan börja på att kosta i och med dessa mil,men kontrollerar du objektet noga INNAN du slår till så kan det vara ett bra köp.. Dvs OM du ska behålla den länge,milen brukar hur som helst avskräcka många av dagens bilköpare o som ägare av en långmilare så får man nog räkna med att ordet "supersvårsåld" inte är en utopi :). Det du bl.a. måste kontrollera lite extra är ju mekaniken/drivlinan + att krockskador inte förekommit. Automatlådan måste fungera klanderfritt,inga tvekande eller hårda växlingar eller slirtendenser... F.d ägare bör få samtal från dig också. Stötdämpare o div bussningar i hjulupphängningarna måste du kolla upp osv osv,bilen börjar ju ha gått sådär "lämpligt långt" när många detaljer börjar ha ett utbytesbehov i främst kanske hjulupphängning... HC och CO värde i avgaserna måste kollas upp(trist om t.ex "katten" gett upp). Lycka till! Mvh Janne. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vad får 125 tkt om du väljer en 98 med halva miltalet ?? se och jämnför, många mil ger alltid slitage och inte bara på drivlina utan på allt annat också eftersom bilen är välanvänd.Är bilen väl underhållen och alla slitagedelar är utbytta, så kan man ju tänka sig att köpa en långmilare. Men det finns annat som ger sig också, strömbrytare, spakar tändningslås elhissar, fläktmotorer, instrument, generator och övriga elektriska detaljer som också kostar pengar att repa men som ofta glöms bort, man tänker bara på drivlinan som egentligen är den som håller bäst om den är välskött. ///MVH Hasso Länk |
|
125KSEK är dyrt för ovan beskriven bil anser jag, den är så kall att den fryser på ekvatorn att sälja. Snarare runt 100KSEK känns rimligt. /Simon |
|
|
Håller med grabbarna, ovan varför stirra sig blind på att det är en -00 ??? Samma pengar gav denna bil: Länk förra veckan, så varför "offra" 10 000 mil til för att få en -00 som i allt väsentligt är identisk med en -98?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Nja,inte tycker jag att den skulle vara så kall Simon :) Bra/rätt utrustad som få 523:or iaf...Milen tycker jag inte "per automatik" ska göra bilen iskall...Visserligen så har den gått långt mera mil än normalt men samtidigt så är den svårligen "mätarjusterad" (fast vem f-n vet ;)) Prutmån finns säkert... Svensksåld borde då innebära lugna fina landsvägsmil på 110 väg..Den här bilen borde inte ha så stora skador annat än lite extra mycket stenskott i fronten...Tror jag,verkligheten kanske säger något annat. Svårt naturligtvis med att "spå" via nätet s.a.s. men men :) Mvh Janne. |
|
|
Om det är den bil jag tror det är så har den 17'' fälgar + lite till som gör den mer intressant kanske(Bilförmedling som säljer). Har jag rätt bmw fidde? Mvh Janne. |
|
|
Bilen i fråga: Länk ?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Jag tycker att en E39 med sportpaket ska vara dyrare än en utan. 125 för en -00:a är väl ok, men å andra sidan får du nog en med halva miltalet för 30000 kr till. fast jag är inte heller rädd för långmilare, annat än andrahandsvärdet. och sedan skulle jag våldspruta på fälgarna, det ska sitta 17" M Parallelleker 66 på den, inte de äckliga som sitter på.... Mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.