AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
545

Automatlåda från 325 till 525!

Manges75
Hello...någon som kan hjälpa mig med följande problem???
Har nyligen bytt automatlåda i min 525 -91, lådan kommer från en 325 -91, allt passade som de skulle, men vid körning så växlar den inte ,går alltså konstant på 4:e växeln eller om det kan vara 3:e, neutral och back funkar som det ska,i varningsdisplayen lyser "getriebprogram" betyder väl växellådsprogram, så jag undrar om det är annat elsystem i en 325:a så man måste ha styrboxen för växellådan från en 325:a och stoppa i??
Nån som har nåt förslag??

Hej det är jag som du ringde till om styrboxen.
Hade du samma problem innan du byte låda?
för styrboxen som jag har kommer från en 325 men det var då samma som min 525 har.
kolla dina boschnr på styr boxen (min box satt bakom högtalaren vid golvet på passagerar sidan kan även sitta i motorutrymmet var motortronick boxen sitter.)
sen om du har möjlighet kolla även nr på boxen i bilen lådan kommer ifrån,så att de stämmer. stämmer de så kan du åka till bmw och få felminnet avläst(kostar inte så mycket). och utgå från det och börja leta.

Jag förutser att lådan du satt är schysst och du bytt olja och filter när den byttes.

Det kan vara mycket kostiga fel för motortronik boxen sammarbetar med geartronicboxen så är det fel på den kan det börja hända konstiga fel, vet även folk som det varit fel på luftmassemätaren och lådan jävlats.
Du har bra batteri och laddningen fungerar vet en som satte en mindre generator och den funkade för frun till jobbet men när hon skulle hem gick den på nödprogrammet, för att den stod varmt i garage hemma men kallt på jobbet så strömmen räckte inte till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.