|
|
|
|---|---|
|
I början på Juni åkte vi till hahn ("Frankfurt") med Ryan Air. Jag hade bokat en Alfa Sportwagon via Hertz. Då vi kom fram var Alfan utgången ur sortimentet men man erbjöd en Bmw 316 för samma peng. 316! En snikbil.. men eftersom den var rejält utrustad så accepterade jag. Acc, lucka, navigation och pdc. 150 mil och 4 dagar senare var jag imponerad! Hade inga problem att hänga med på autobahn.. toppade en bit över 210 (på mätaren). Och förbrukningen, ca 0,65 l/m i snitt. Nästan så man börjar tänka i nya banor. Tankade idag, snart 11 kr. per liter. Att då ha en bil som nöjer sig med 0,6 i stället för litern ger stora besparingar om man kör ett par tusen mil. Och försäkringen lär väl också vara bra mycket billigare än på "prestandamodellerna"?? Kanske dags för en "snåljåpsmodell" nästa gång? | |
Purre |
Jag körde på en tank från Oslo till Östersund (96 mil) med min förra 316i Compact så om man vill åka billigt och fortfarande BMW så är det ett bra alternativ. Jag betalade ca 350:-/ månad för en helförsäkring på den och då hör det till att jag bor i Solna = dyrt område... |
|
Som Hertz-anställd förstår jag att dom tog sitt förstånd till fånga och strök Alfan ur bilparken och gav dig en riktig bil ;) Vad betalade du förresten? |
|
|
200 € + 25 € för att sambon skulle få köra : ), men det blev inte många mil! En tur ner till München- vidare in mot Gramisch- in i Österreich och så läbgs Bodensjön upp mot Moseldalen. Bilen var knappt inkörd,ca 1000 mil, men gick riktigt bra! Rekommenderar modellen, soppan är minst lika dyr i tyskland som hemma! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.