|
|
|
|---|---|
|
Har en 325 coupe -92 som gått 17000 mil. Kör mycket i stadstrafik. Så fort man hamnar i en bilkö eller låter bilen stå på tomgång en längre tid så blir det problem när man släpper upp kopplingen. Hela bilen skakar, ganska mycket. Väldigt svårt att köra bilen då på en vettigt sätt... Vad kan det vara? När man kört en stund på vanlig lansväg eller kylt ner bilen så är det inga problem, utan bara när den stått stilla på tomgång en stund. Någon som vet vad det kan vara och vad det kostar att åtgärna? Byta hela kopplingen? Ngt som skall luftas?? Jag har själv ingen aning, Tacksam för svar. | |
|
Kan i princip vara vad som helst! Vad exakt är de som skakar hela bilen? Skakar växelspaken m.m mer än normalt? Uppstår de något ljud från någonting, framifrån, bakifrån? Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
Hela bilen skakar och hackar sig frammåt. Känns inget i kopplingspedalen. Vxlspaken är väl ganska stilla också. Men det skakar rejält i bilen. Precis som kopplingen tar väldigt ojämt. Det kommer definitivt från kopplingen, eller snarare när man släpper upp den efter en stund kökörning. Hjäääälllp. |
|
|
har i stort sett samma problem. Men bara ibland vare sig bilen är varm eller kall. Live the dream. Buy the car and then drive it like you stole it. |
|
|
Antagligen dålig packbox i lådan och då droppar det olja på lamellerna. När du sedan kör så bränns oljan bort från. Har liknande tendenser själv på min. Mackan |
|
|
Det är väl svindyrt att fixa!! Live the dream. Buy the car and then drive it like you stole it. |
|
andlar |
Hej! Har haft exakt samma problem på min 318, gick bra hela vintern men när det började bli lite varmare ute så började det igen. Tyvärr är det byte av koppling som gäller annars blir du inte av med det, man kan slira lite på kopplingen så du får bort beläggningen på lamellerna men det är bara en kortsiktig lösning. Bytte min koppling för ett par veckor sedan och har inte haft några problem sen dess. Mvh Andreas |
|
Har exakt samma problem på min 316. Hos mig beror det tydligen på oljeläckage mellan motor och växellåda...när oljan blir varm rinner den mycket riktigt ner över lameller med taskigt fungerande koppling som följd. En sådan reparation (dvs ny koppling, packbox) går på mellan 3 - 3.500 enligt min lokala mekaniker. Överkomligt, men aldrig kul att betala. |
|
| Jag har samma problem men jag vet att det läcker lite från min låda så är väl antagligen det då? Men men bara vålda lite när man ska iväg är ju när man e mjuk o gasar försiktig o släpper upp lungt det inträffar... låt bilen framför komma en bit så får du göra en liten våldsammare start tills du fixat problemet. | |
tornet |
Jag har bytt min koppling men även efter det så hade jag samma problem. Det visade sig vara svänghjulet som inte var helt plant utan det fick plockas ut och svarvas om. Nu är det i princip som nytt och det märks nästan inget när man glider på kopplingen, kan dock skaka till ibland men inte alls som förut. mvh tornet |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.