|
|
|
|---|---|
|
För några dagar sen när jag var ute och körde så körde jag i ett stort hål mitt i vägen, framvagnen klarade hålet med jag körde i och över hålet med vänstra hjulet. Att de inte ska lägga en varnings märke vid sådana hål "suck". Det är nog fler än mig som har kört i den, speciellt när det är mörkt. När jag körde i den trodde jag att stöddämparen skulle gå rakt igenom karossen så kraftig var det. Men som tur klarade sig bilen förutom att jag har fått några sprickor vid ena fästen. Det såg jag när jag lyfte upp bilen igår. Ungerfär som man skulle skruva i ett träbord och skruvar förmycket så att trät i bordet spricker, så ser det ut. Nu får jag lägga plåt där och svetsa det på bästa sätt. Jag hade tur i oturen att det vara bara det som gick sönder, det kunde ha varit värre. Jag försökte nå någon på karlstad kommun så att de kunde förhindra att fler råkar ut för det här men det verkar som alla på karlstad kommun är på semester:( ------ Länk Länk | |
|
Dåliga bakvagnsinfästningar hos E46, finns det ett servicemeddelande på hos BMW! (gäller infästning av bärarmarna bak) Visa upp skadan för din BMW-verkstad, stor chans att de reparerar det på goodwill. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Detta är ett känt problem på tidiga E46 att delar bakvagnen kan spricka, BMW har infört förlängd garanti/godwill. Jag förstod inte riktigt om det var fram eller bak det sprack på din. Åk till BMW och visa upp det, de kanske kan ta även detta. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tvåa igen... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erik w// Det är bakvagnen. Jag tror det är 4 fästen för varje sida i bakvagnen och det är vid en av dessa. Johan B// Gör de det gratis? Min bil har gått 16000mil, hur länge gäller den garantin angående bakvagnen? Tack på förhand ------ Länk Länk |
|
|
Var en artikel i TV om detta för några nummer sedan, BMW har som skrivits ovan förlängt garantin på detta, kostar tydligt runt 50' att fixa! Vart i Karlstads var det gropen var? Åk dit och ta kort OMG för att sedan ge dig på kommunen! |
|
|
danielb// Kostar det 50 kronor? Hålet var på Orrholemen:(( ------ Länk Länk |
|
|
50 000:- men som sagt, BMW står för detta. Aha, Orrholmen finns några riktigt fina hål här runt om i stan som man numera har lärt sig vart de är! |
|
|
50.000:-? Men så stor är inte sprickan, hehe. ------ Länk Länk |
|
|
Det kostar inga 50 000:- att laga, många skrönor på forumet idag... Som sagt, åk till BMW och visa upp det och stå på dig att få det fixat kostnadsfritt. Om de bråkar, be att de tar det med BMW Sverige, det är som sagt ett välkänt problem. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw// Tack Erik det ska jag göra:) ------ Länk Länk |
|
|
Åkte också i ett hål för några år sedan, fick faktiskt ersättning av västerås kommun. Länk |
|
|
Men jag tror inte jag fick sprickan i samband med det efter allt. Eftersom jag har märkt länge att varje gång jag ska köra bilen i garaget så låter den som en dålig säng från bakvagnen dessutom är bilen spårig i höga hastigheter. När jag tänker efter kan det inte vara hålet, det är nog det där med generalfelet som stämmer bättre. ------ Länk Länk |
|
|
Enligt artikeln i TV (som även angav siffran 50') så har bilar som använts som dragbilar drabbats mest av den här deffekten. Åk till Autowåx och be dem kolla på din bil så fort som möjligt! |
|
|
Har varit där och det har löst sig. Det går på garantin, eftersom det är fler som har drababts av samma fenomen. Tack för tipset:) ------ Länk Länk |
|
|
Sa de hur mycket jobb det skulle vara för att fixa till det? |
|
|
Jag ska dit nästa vecka, de sa att de har haft problem med fler E46:or pga detta. Just nu är det semesterperiod, men jag får svar nästa vecka om när jag ska lämna ifrån mig bilen för reparation. ------ Länk Länk |
|
|
grodan: Min låter också som en gammal säng i större gupp och är svajig i högre fart :( Jag har ryckt på framdäcken på framvagnen men bärarmarna är nog OK. Hur långt har din 323:a gått? Min 323:a -99 har gått 8600 mil och då finns det väl antagligen ingen förlängd garanti kvar? |
|
|
Min har gått 16000 och det skulle gå på goodwill, här tror jag de gör undantag. ------ Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.