AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.098

Finns mittarmstöd fram till e34?

Undrar om det finns original mittarmstöd fram på konsollen mellan framstolarna. Har sportstolar i min 525 -95 och saknar nåt att lägga upp höger-armbågen på. Är dock inte ute efter de som sitter i ryggstödet ("bio-modell") som har nämts tidigare här på forumet.

Nån som vet?
Här finns det en till som är intresserad av samma sak
Deliq
Till e34 fanns fällbara armstöd som monterades på stolssidorna,
Riktigt bra funktion med ställbar höjd dessutom.
syns på denna bild : Länk

M V H // Dennis L.

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det var precis de armstöden som Tomlin inte ville ha :-) Men det är nog tyvärr den enda sorten som finns.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Du får ta och investera i det där kylskåpet man kan köpa och lägga mellan sätena ;) men jag tror nog den hamnar lite för långt från föraren då?!

//Simon
det finns ett tillbehör med fack för kassettband som man sätter i facket mellansätena. När locket är stängt så blir det ett armstöd uppepå

Bmw är rätt okey!!
Det går alltså inte att montera de vanliga armstöden på sportstolar...? Inte för jag saknar det så mycket, man sitter ju så mycket bättre i sportstolarna, får ha båda händerna på ratten istället :)

-
aldrig mera M20
Johns,

De vanliga armstöden gick att få till sportstolarna från fabrik, vilket vissa hävdar att de inte gick, och bör därför kunna eftermonteras.

MVH,
E38B12
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Här finns beviset för att det finns =)

Länk
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
När jag tänker efter lite så är det nog till en e39:a..sorry
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det finns (fanns?) mittarmstöd fram i kombination med kylskåp till E32 & E34: Länk
Som E38B12 skriver, vanliga armstöd skall gå att eftermontera även på sportstolarna.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Kommer ihåg att en torbjörn hade fått tag i ett mittarmstöd till en V70, den hade dessutom dubbla utfällbara muggghållare. Montaget såg förvånansvärt ok ut och funktionen var trevlig.

Bilen som det monterades på var en E34

Annars var ju kylskåp/mittarmstödet supercoolt!

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Pappa till Beppe Morgan William
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Ska väll inte va så svårt å bygga själv.

BMW e lag
Deliq
>tomlin
Ber om ursäkt för att jag inte läste färdigt ditt inlägg innan jag svarade ;-)

M V H // Dennis L.

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Finns en M540i E34 i Nord-Amerika som armstöd fram samma eller liknande som E36 med fastsättning i förvaringsfacketsbakkant har en bilder på datorn hemma har funderingar på det armstödet för min bil men det är inte första prioritering så därför har jag inte kollat närmare men jag skickar gladeligen bilder till intresserade.

Mvh Stephan
Vill ha ett sådant där kylarmstöd, riktigt läckert :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.