|
|
|
|---|---|
Blykälkeraggaren |
Nån som vet om man kan köpa nån gammal verkstads handbok på E23 av nån bmw verkstad, lr kan man ringa general agenten o fråga där, en såm gammal bil borde dom ju kunna ge ut böcker till.. 8 cylindrar vrålar skönt, men ljudet av en ylande sexa är inte heller helt fel... |
BMW-Yoda |
Försök få tag i originalinstruktionsboken. Där beskrivs det mesta, den är nästan som en verkstadshandbok. Bla. hur man justerar ventiler, ventilspel, etc. BMW-Yoda |
Blykälkeraggaren |
Den har jag redan, men skulle vilja ha bättre ritningar över hur allt ska dras i under huven och i kupen alla kablar verkar ju hänga hur som helst i bilen... o så saknas det slangar här o där på motorn så de skulle ju inte va helt fel me en ordentlig handbok... annars får ja väl köpa en skrotfärdig och gå efter dragningarna på den... 8 cylindrar vrålar skönt, men ljudet av en ylande sexa är inte heller helt fel... |
|
Är också intresserad av en dylik, ska ringa till BMW imorgon och höra om de kan göra något. De är väl lika serviceinriktade som vanligt så vi behöver väl inte räkna med för mycket. Men jag hör av mig! Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! |
|
Blykälkeraggaren |
e23 modellen ska de va... vill bara få min att börja funka som vanligt igen... 8 cylindrar vrålar skönt, men ljudet av en ylande sexa är inte heller helt fel... |
|
Svårt att hitta böcker om E23 men här är något: Länk Ulf W. |
|
|
Jag har försökt få veta något från BMW här i Örebro, men dom kan inte svara förrän tidigast nästa vecka (om alls). som någon sa tidigare här på forumet "om man inte har minst 750 95:a så verkar de inte det minsta intresserade". Är det någon som har bra kontakt med reservdels hos sin lokala BMW handlare och kan höra med dem? Om inte annat så får vi väl skramla till en ny 745:a och KRÄVA att få en E23 verkstadshandbok på köpet! Kanske är det enda sättet att klämam dem på en?! ;) ;) ;) Hehe.... ska gå ut med en efterlysning under samtliga BMW modeller! Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! |
|
518i slow mobil |
Lille Richard, hoppas du hittar din bok. Skulle vara kul att få se och höra Jumbokälken in action. Lycka till! /Patrik Konverterar 518 till 528.... E28 är bäst! |
|
Jag har sett en bok till e23 733i i London. De sänder säkert jätte gärna Ta kontakt med dem Länk De sa också att det ska finnas en digital version Mvh A |
|
|
Jag har en orginal verkstadshandbok till e23. om det är nån som behöver några uppgifter så kan jag besvara dom över mail. verkstadshandboken är för de tidiga e23 alltså: 728i, 730i, 733i. Kan maila mig på: Magnus.Olaison@telia.com |
|
Blykälkeraggaren |
De är en riktigt verkstads bok va?? du menar väl inte instruktionsboken som medföljer, för den har jag. ville bara kolla. Omega 3000 24V och tuggummitechno är bil det! |
|
Jo det är en blå pärm indelad i bilens olika delar. motor/transmission inredning kaross den innehåller allt man behöver veta.. hur sakerna är uppbyggda, hur mycket man kan bearbeta av topplocket och sånt. |
|
Blykälkeraggaren |
Finns det nån beskrivning över hur man byter topp-packning troligtvis sitter nåt felmonterat, men har ingen aning om vad.. Omega 3000 24V och tuggummitechno är bil det! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.