|
|
|
|---|---|
|
Hej En god vän till mig har en 316 2001. Fläkten (AC OCH VÄRME) går upp och ner i varv oavsätt i vilket läge det står i. Har ni nån ide vad det kan va för fel? | |
CIP |
Kolla fläktmotständet eller byt hela AC-enheten. //Mange |
|
Det är fläktmotståndet, mycket vanligt fel. Mekartips för E39, påminner om E46: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
De låter absolut som fläktmotståndet, Precis som Erik påpekar. De är VÄLDIGT ovanligt att man behöver byta ac-enheten på e46. Jag har gjort ett modellspecifikt mektips för E46 Här: Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tack grabbar. Uppskattar verkligen. |
|
|
Kan det va Fläktmotståndet även om man inte har Digital AC or ACC utan vanliga vridrattar? |
|
|
Om jag inte missminner mig finns de även ett fläktmotstånd på bilar med manuell AC. Det enklaste är att fråga på Bmw, eftersom de lär vara ett annat slags fläktmostånd. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Ett annat problem han har är att varvräknaren rör på sig även i tomgång. Den kan gå upp ända till 7500 varv! vad kan det va för fel? | |
| oj ja menar 500 till 750 varv naturligtvis(ibland) | |
|
Pendlande tomgång brukar lösas genom en uppgradering av motorstyrningsmjukvaran. Det kostar runt 600 kr om de inte faller inom ramarna för Goodwill. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.