|
|
|
|---|---|
|
Tänkte på om det går bra att ta en soppa pump från tex en Volvo 740 eller 940 och ha det tillsammans med orginal pumpen på min 325 turbo??? Eller går det inte att göra så? Tack på förhand! | |
| Hvordan har du tenkt å montere dette? i serie? | |
| e30 serien väll.. | |
| Ja det är en e30... Jag vet inte hur det ser ut, men en kompis till mig påstod att det inte va några problem att serie koppla pumparna!? Men jag ville få det bekräftat härifrån = ) | |
|
Jeg vet at mange her i norge setter en ekstra pumpe i serie med orginal pumpen.. De setter gjerne den nye i motor rommet også.. Bare kapper bensin slangen, og monterer den nye pumpen der.. Jeg har spurt flere om hva dette gjør med flødet i pumpene.. Altså, om de vet hvor mye l/min de kommer til å levere.. Men ingen har kunnet svart meg ordentlig på det.. :( Jeg ser ingen grunn til at din løsning ikke skal gå bra, når flere i norge gjør det samme med andre pumper.. Motorer uten turbo suger.. ;) |
|
|
Varför vill du göra de ? vad ja vet pallar pumpen i 325:an ( E30 ) att lev en hel del... /Robban Länk |
|
| Jovisst, men vem vet hur mycket den pallar då? Det lär ju också bero på om pumpen är 100& fräsh också.... Vad händer om pumpen inte orkar ge tillräckligt tryck? Då kan det nog gå illa... En polare bromsade sin 325 turbo, resulterade i att det blev hål i en kolv... Det har spekulerats i att pumpen inte gav tillräckligt tryck,. Inte klart om det va därför, men man vet ju aldrig! | |
| Vit bmw cab? | |
|
ta en k-jet pump från 240turbo dom räcker långt --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
ta en k-jet pump från 240turbo dom räcker långt --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
Hejsan Christian tycker att det är en "billig" säkerhet med att du skaffar dej en rejäl soppapump/soppapumpar.visst det kostar en slant i inköp men man har igen det på säkerhet.. jag vet ju inte hur mycket du ska pressa ur din maskin, men dubba Bosch-pumpar steget under 044:an skulle vara prima..eller om du satsar på en Sx Performance pump,samma som Kilandergrabbarna har till sin "338:a" så har du garanterat tillräckligt med soppa..Det är alltid bättre att (för stort) bränslesystem än att man lever på hoppet. Det finns en likvärdig bränslepump till SX pumpen som heter Aeromotive med.. Kirre. |
|
|
Okej! Menar du en k-jet pump+orginal eller? Har funderat kring en "riktig" pump, men som sagt det kostar lite mer också... Får se va pengarna räcker till.... |
|
| ApOllO325: Åker du en mörkblå cabbe med Borbet hjul??? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.