|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en lite undran..om jag kommer och kör och skall svänga i en korsning och lägger i tvåan när jag då sedan släpper upp kopplingen smäller det till lite och den hoppar. Detta har aldrig hänt på 3:ans växel eller så. Vad kan det vara? Har nyss köpt bilen och i övrigt är den väldigt fin i lådan och inte glapp eller så...därför undrar jag vad det kan vara??? | |
| Det kan vara 2:ans synkring som är kass. | |
|
Aha är det svårt att byta eller? och vad händer om jag inte gör det..rasar lådan eller? hehe kan inte sådant |
|
Soundman_02 |
Det är med ganska stor säkerhet synkringarna ja. Du kan så klart köra ändå.. men kommer förmodligen bli väldigt irriterande till slut kan jag tänka mig. Att skruva ner en växellåda är inget man gör i en handvändning. Ganska komplicerat om man inte har nån erfarenhet av det sen innan.. |
|
är de en E36:a? /Robban Länk |
|
|
Ja det är en e36:a.. vad tror ni det går på i så fall? |
|
|
hade de där felet på min trodde oxå de va synkisen...men de va nå liten drevgrej....fick riva allt o byta den me....kul... /Robban Länk |
|
|
Stämmer det att det skall låta i lådan när man rullar och lägger i växel osv om det är synkringarna? hörde det.. |
|
| d | |
|
Oj vart lite fel... Jag har samma problem med min... fast om ja trycker lite på bromsen medans ja släpper kopplingen så e växeln kvar =) det får duga tills ja får råd till en ny låda. -Opel kadett GT.. en riktigt skönhet, 325:an e en dyr åsna som e roligare än GT:n- |
|
|
Fan det är samma för mig har provat med det.. men va fan måste man byta låda snart då..det var inte bra för det blir ju dyrt som arselet..... |
|
| vad är det för bil? | |
|
borde väl inte vara så svårt att hitta en låda på skroten till rimlig penning om det är en vanlig modell.... jag tror att renovering blir dyrare om man inte kan göra allt själv... |
|
| Det är en 325i -92 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.