|
|
|
|---|---|
|
hej ja undrar om jag får in ett par 265*40/17" innanför skärmkanterna på min 520? E34... ska sitta på 17" fontmetall | |
|
Vad är det för bredd och offset på fälgarna? Mina 10x17" med ET15 bak tog i med 255/40 bak, så jag fick bearbeta skärmen... ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
okey vet ej.. är på jobbet nu, men de är väl bara att jag bearbetar skärmen med =D /tack |
|
|
Det beror ju lite på fälgen som sagt, polaren hade 9,5"(?) M5 3,8 fälgar, han hade 255:or på utan att det var i närheten att ta i skärmkanten. Men har du 10" fälgar och offset runt 15 som jag har, då kan det nog bli problem... ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Beror mycket på däcksfabrikat: Jag har sett 255 som skiljer 4 cm i bredd mot varandra trots att alla är "255" bara olika modeller. |
|
|
okey. har iaf köpt nu få se ifall de passar eller ej=) hör av mej när jag monterat för resultat |
|
|
JanF.... ?? skiljer 4 cm...?!?! ok om dem är monterade på olika fälgar och att bredden skiljer såpass mycket då, men inte om du ställer däcken bredvid varandra utan att vara monterade på fälgarna. ??????? (fälgarna kan ju "tvinga" bredden på däcken.) Själv har jag varit med om skillnad på ca 1 cm... |
|
|
Jodå, däckhandlaren som jag titta hos hade Toyo, Semperit, Yokohama och Michelin och något mer hemma i 255/40-R17 och det var 4 cm i skillnad på bredd på smalaste och bredaste däcket innan montering. Det märktes ännu mer om man monterade däcken på fälg, det bredaste fylld ut fälgen så att däcket var lite bredare än fälgen medan det smalaste lutade kraftigt innåt i däckssidorna så det såg knasigt ut, fälgen var 10 tum bred. |
|
|
Låter juh helt sjukt... 255 står juh för nånting...;).. kan tänka mig att anläggningsytan kan skilja lite, men själva bredden på hela däcket ska väl banne mig stämma.. annars är det juh helt sjukt. /mvh jocke |
|
|
Däck är ett stort mysterium för mig. Det är ju olika inom samma märke om man tittar per modell också, Dvs man kan inte säga att en tillverkare är bredare/smalare än en annan, beror på vilken modell du tittar på. Lika mystiskt med slitage, vid ett tidigare byte valde jag mellan Michelin och Semperit, tycket Michelin var för dyrt så jag köpte Semperiten, de tog slut på 2500 mil, Nästa gång satte jag på Michelin och körde 5000 mil. Samma bil, samma körstil, samma klassning, samma grepp,samma känsla, Så Michelinen var mycket billigare igentligen. Nu har jag Semperit på bilen igen! Dessa är bara en annan modell och dessa verkar klara 5000 mil. Märkligt. Alla däckstester missar ju den viktigaste parametern för mig kr/mil, dvs slitstyrka. |
|
| Däcken (ex. Kumho Ecsta 812, tror jag..) som har de där "skyddskanterna" för kantstötning (som fö inte alls fungerar) blir ju ännu bredare... | |
|
bredden som anges i dimensionen (Ex.vis 255) är bredden på slitbanan. Toralbredden på däcket kan sedan skilja en (hel) del mellan olika fabrikat. Micke |
|
| krängt på däcken nu.. passar som handsken=D fick bearbeta skärmkanten på innsidan lite, men annars inga problem.. få se va bes säger.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.