|
|
|
|---|---|
| hittar bara tryckaplattor som klarar 380nm var hittar jag en som pallar mer eller måste jag bygga om så att m20 koppling passar för till dom finns det ju tryckplattor som klara betydligt mycket mer.om det finns finns det begat då tro?m50b25 | |
| om ingen vet här då får man väl aldrig reda på det..:) | |
|
Sätt ditt ett m20 svänghjul de ända du måste göra är att svarva av de 2mm på insidan annars tar de i blocket. De väger ett par kilo mindre också så den blir lite mer varv villig :) |
|
| så det finns alltså ingen tryckplatta som pallar mer än 380nm til m50b25 | |
|
Polarn beställde en från etapp som skulle klara 700-800 nm.. Kolla med dom..! mvh Stefan Bygget samt forum finns på www.insanity.se Länk |
|
| ok ska göra det tack | |
|
Tänk på att ett M50 svänghjul är typ 6kg tyngre än ett M20 också :) Jag har ett M20 svänghjul över för en femhundring annars. |
|
| förlorar man inte lite vrid om man har lättare svänghjul eller har jag fel??!!! | |
|
Nej, det enda du förlorar är rörelseenergi i starten. ---- Länk |
|
|
ok men kan man bara svarva av det o hänga dit det eller måste man bygga massa saker, jag förstår att man måste ha en tryckplatta som passar svänghjulet men behöver man inte göra nåt mer?? |
|
| De är bara att sätta dit de. Du måste ha en m20 startmotor också | |
|
du behöver inte svarva svänghjulet, det behövde inte jag iaf... köp en sachs sport tryckplatta och en 4 puckad sinterlammel från dalhems så klarar du dig jävligt långt... // Rosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.