|
|
|
|---|---|
BmwMutte |
sitter o lurar på en M5:a 3.8l -92. vad ska man tänka på när man kollar på en sån? Vad är bra o dåligt med den modellen? mvh/Mutte |
BmwMutte |
och jämfört med en 3.6:a? bra o dåligt? |
|
Sök finns massor av bra info!! Jag vet av egen erfarenhet,då jag lusläst det mesta om BMW M5 (e-34) Det jag kan säga är att 3.8:an är en betydligt piggare och trevligare bil att köra jämfört med en 3.6! Detta är vad jag hört från andra bla här på forumet då jag endast har kört en M5-93 givetvis då med 3.8 liters motorn Men sök så finner du mkt nyttigt! Just real M-power |
|
|
Finns massor med tips, sök inlägg! Kontrollera bilens servicehistorik samt hur den körts, hur oljan bytts, tändtift, ventilspel osv.. det finns väldigt mycket lik tyvärr, så man får vara försiktig. Många ägare betyder i regel dålig bil, undantag finns dock! Ventilspelet (för hundrade gången) är jätteviktigt att det kontrolleras/justeras senast var 2500:e mil, motorolja helst syntet, stiftbyte samtidigt som ventilerna. Ny bromsvätska en gång om året, allt enligt servicepunkterna. Kända felkällor/slitage kan vara oljetrågspackningen, växellådans bakre packbox, bakvagnsbussningar, insugsbälgen, dåliga kilremmar, dålig vattenpump. En seriös bil som servats rätt ska naturligtvis vara fri från såna brister, BMW upplyser nämligen rätt noggrant vilka brister det finns när man gör en Inspektion. - M5 E34 Limousine register - |
|
|
Ja precis, kolla insugsbälgen så den inte har några sprickor eller liknande för då kan man bränna kolvar och det vill man inte. //Schnitzer *Svenska M5 E34 Registret: Länk *Svenska M5 E39 Registret |
|
| Det finns mycket saker som du bör kolla på en M5:a 3,8. Men det lär bli ett jävla gnäll om man listar allt här!? Det vart det sisst jag gjorde det! Kolla min hemsida och kontakta mig därifrån via tele el mail då det finns ett bra tips för dig! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.