AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.358

köp/import av 850/840, frågor tips osv.

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Efter att E24an såldes har jag och min pappa nu under en kort tid letat efter en 840/850 i prisklassen 100-150k. Efter ett tags letande förstår man att man bör upp mot 150 för att slippa den värsta skiten. :(

Vi har än så länge tittat på två bilar samt uteslutet en hel del redan på telefon osv. En hos en handlare som visade sig vara mindre seriös, ett riktigt lik att han inte skämdes för att ta dit oss och visa den bilen, hua!
Den andra bilen har pappa tittat på idag men jag har inte pratat med honom men den var tydligen inte helt reko den heller och det var på en seriös akt. bmwhandlare den stod!

Förmodligen är det inte lätt att hitta en sådan bil i bra skick osv utan att ramla på en massa lik först...:(

Efter allt det gnällande nu till den riktiga frågan:
vet någon någonting om denna firman Länk ?
Hittade en 840 på hemsidan där som verkade vara fin! Hemsidan tycker jag ger ett seriöst intryck men man vet ju inte om det är okej med resten av firman...?

Är även intresserad av era tankar vid köp av E31 samt tips på seriös objekt. Blir väl att vända blicken alltmer mot tyskland.

Hur som helst alla tips och tankar är välkommna!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Lyckades på någon vänster missa "VERKAUFT" i rubriken!(för trött antar jag)
Vilket väl betyder att bilen är såld? (tyska är inte min starka sida)
Så då kan min skippa den länken men tar ändå emot tips om E31 köp osv som jag beskrev i förra inlägget!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Andersson_CSI:

Tja.

Har du sökt på forumet finns ca:20länkar om just det du söker?

Det jag känner till är det kostar att laga om det går sönder min kompis had nämligen 850csi som var underbar när den gick drog en hel del bensin men gud så skönt den gick

Lycka till
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Starre:
Finslipade sökningarna lite nu och då gick det lite bättre :)
Huvudfrågan var bilen hos säljaren som låg under länken men eftersom den redan var såld så dog "iden" med tråden ganska fort :( Inte bra att sitta uppe så här sent efter en dag på jobbet)

Ska nu läsa igenom allt jag hittar tills jag somnar, Vill åka E31 nu!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Den här handlaren brukar ha trevliga vagnar hemma. Nu var det bara en 840iA men även en läcker 635:a i Alpina B7 form.

Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Sail:
Både alpinan och 840in såg grymt fina ut.
Dock var väl priset för alpinan lite i saftigaste laget även om det är en klar drömbil:)
Men den där 840 kanske är värd en närmare titt. har du köpt bil där eller känner du någon som gjort det?

Fler tips mottages gärna!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Har inte köpt men firman har varit uppe på några trådar här på AutoPower.
Läste i köpguide (teknikens värld tror jag) följande:
"BMW 850 och Porsche 928 är inträdesbiljetten till världens dyraste tivoli"

Dock kanske detta gäller de s.k. lik som nämndes ovan.
mvh
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

om ni fortfarande letar 850 så känner jag till en 850i -92 som var i ett makalöst skick sist jag såg den, och eftersom den endast varit vinterkörd och garageförvarad sedan dess så gissar jag att oddsen är höga. 850 är ingen speciellt dyr bil att driva, om bilen är grundfräsch! Det som kostar är att köpa ett vrak och försöka reparera upp det. Jag håller med Fredrik, de flesta 850 jag har sett i Sverige är sanslöst dåliga, reparerade med spackel och tuggummi, utan dokumentation och klädslar som signalerar 30000 hårda mil. så det lönar sig att kolla runt!
850i:n jag pratar om ligger i övre prisklassen, men inget överdrivet dyrt. Den kanske fortfarande finns kvar, i så fall på börsen, han bor i Enköping.

mvh Johan
Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
Hur gick det med 850/840 letandet
Finns en i sthlm som ev är till salu
går i sälja tankar nämligen.

Ni kan ju komma förbi och kolla
ni kommer inte att ångra er jag lovar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.