|
|
|
|---|---|
sokrates |
fråga.. klarar bmw 320i blyfri 98 eller inte? |
|
Alla bmw från 84 ska väl klara sig utan tillsats.. Men jag tar det säkra före det osäkra och spiller alltid i en skvätt. Så länge du inte har kat kan det inte skada och blir betydligt billigare än en topprenovering.. MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Så man ska med andra ord kunna köra en M20 motor på blyfritt bara den inte har kat??? //Cosmos E28 Power!!! |
|
|
Nä har du kat måste du köra blyfritt...! Det som det var frågan om här var väl om man måste hälla i blyersättningsmedel... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Ja visst fan tänkte lite fel där... Ursäkta!!! //Cosmos E28 Power!!! |
|
sokrates |
det låter som att det inte direkt är något att pröva då |
BMW-Yoda |
Kolla i Shells katalog eller någon annan macks. Har för mig att BMW klarar blyfritt från 76 eller 79. Körde min 81-a på blyfritt i.a.f. och den tog aldrig skada. BMW-Yoda |
|
Är inte all bensin i sverige blyfri idag? Iallafall så säger de att man kan köra de flesta bilar på den bensinen som finns i dagens pumpar... vissa behöver blyersättningsmedel. Björn Markholm |
|
| Jag har kört på Blyfri 98 utan tillsats i ett år eller vad det e utan att något har hänt, så det e nog rätt lungt | |
|
De olika bensinbolagen.... Statoil BMW t o m 1984 Länk Shell Länk OKQ8 BMW tom 1984 Länk |
|
|
De flesta säger från 84. Anledningen till att jag spiller i min var att jag blev rekomenderad det av BMW då jag var in o frågade. Jag menar det är ju ingen stor kostnad. Dumt att chansa helst om man kör lite hårt... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
sokrates |
ahh.. tackas.. kommer nog kunna dra ner rejält på kostnaderna då.. sedan så finns JET mackarna kvar med röd 98. får väl köpa på sig en liten blytillsats utifall. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.