AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.198

Vindbrus vid högre hastigheter e36 coupe

Visa användare
50
Räkan
Bmw 325 coupe -93
har upptäckt att det blir vinbrus från fram rutan när man kommer upp i lite högre hastigheter och det är bara på förar sidan. Rutan går upp när man stänger dörren. Men har börjat undra ifall den går upptillräckligt eller om det är dörrlisten som är dålig.
Någon som har varit med om något liknande på sin e36 copue?
har en kompis som har en 325 limo och han har ruskigt mycket vidbrus också... rätt stor skillnad mot min bil tex.

MVH // Harris
Bilder på Bilen: Länk
Visa användare
50
Räkan
Bmw 325 coupe -93
Ja men det här vindbruset är på bara på förarsidan, på passagerar sidan låter det ingenting.
Visa användare
37
zeusl
325i -92
kolla listen som fönstret löper i, listen kryper in under fönstret när man tar upp det. peta ut liusten lite försiktigt o låt stå så så ett tag, har du tur so formas listen efter fönstret som den ska igen... så var d på min...

__
Zeus Larsson
Länk
Visa användare
50
Räkan
Bmw 325 coupe -93
Tackar. det ska jag ta och prova
Jag har exakt samma problem med min E36 coupé.
Det är en spricka i listen uppe i hörnet.

Någon som vet hur stor del av listen man måste byta?
Räkan,
jag hade åxå vindbrus från förarsidan..
Då hade bygeln på ?? B-stolpen åkt in lite,när man smällt igen dörren flera ggr så skjuts den in.. så när man stänger dörren så äker den ändå inte helt in.

Så jag skruvade lös den lite (Sitter med 2´st torx,kan sitta hårt) sen så flyttade jag ut bygeln lite bara å provade stänga dörren,justerade lite så slutade det
Visa användare
50
Räkan
Bmw 325 coupe -93
upptäckte idag att en lite gummi bit av listen var borta, men tycker inte attd en ska göra så mycket för det var längstbak på fönstret. Ska testa det med bygeln oxå.
gör så :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.