|
|
|
|---|---|
|
Går i bilbytartankar, en E36 325 lockar, men kolla in priserna, man vill bara gråta... Länk Måste bara avreagera mig, så tyck synd om den stackars finnjäkeln nu e ni snälla.... :( "-BMW- Making your privates bigger since 1928" | |
|
ta priserna gånger 9,17 så blir det svenska riksdaler... ska köpa nån gammal polsk bil istället, mellaneurope som mellaneurope.. :( "-BMW- Making your privates bigger since 1928" |
|
|
jag kan bidra med en billigare E36 till finland ;) men det kostar väl ändå en hel del att regga in en bil där från t.ex sverige? ___ 316i, när du inte har råd med annat ;) |
|
|
SKönt att bo i ett land med egen tillverkning av relativt stora och starka bilar. De skrämselskott som det talades om med sanslösa försäljning och vägskatter för stora och tunga fordon verkar det inte bli något med. Synd om er bilintresserade som bor i Finland, Danmark och Norge..... /Simon |
|
|
Ojoj, hittade en 328 Coupé -96 som ungefär motsvarar min som är ute till försäljning. De begär alltså ha lite drygt 93000SEK MER än vad jag begär för min! Alltså dubbla priset + 20000:-. Helt sjukt. Vad nybilspriserna ligger på vågar jag inte ens tänka på. /J |
|
|
I princip kostar det 30% av bilpriset att skatta.... :( Min polare tog in en Sierra Cosworth nyss, betalade 6800€ i Holland, blev drygt 10000€ skattad, reggad och klar. En -89:a utan servicebok eller historik... Det är synd om alla bilintresserade som bor i Frankrike, Spanien också, de tvingas ju köra med tokstylande dieslar! Ni kan förstå att jag blir knäckt då jag läser på forumen här och de flesta har 325 och uppåt. Det jag gav för min 316 skulle räcka till en 328 i sverige. Nåja, vad kan man. Är bara att lära sig leva med det och sluta gnälla, men man tycker ju att EU borde göra nåt åt det. Det finns t.ex en EU-regel för hur mycket böjda gurkorna måste vara (!) i alla länder, men bilpriserna glömdes bort... :( "-BMW- Making your privates bigger since 1928" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.