|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en 318is 16v som drar in vatten i oljan. Då är frågan vilket är det troligaste felet spricka i toppen eller blåst topplockspackning, eller nå annat känt problem??? svara fort det är bråttom! och ja har provat och sökt men jag hinner inte att gå igenom alla svar...... ENDLESS BRAKES KKR | |
| låter som spricka i toppen | |
TobbeBMW |
spricka eller trasig packning, kan vara endera eller båda om du har otur. Hursomhelst så lär det kosta en slant att laga om du inte är mer än medel mekkunnig. Men med ett bra inköpspris på bilen så... :-) |
|
På min har toppen slagit sig så den drog in olja i cylindern .. verkar vara lite klena toppar. Lite meningslöst vetande bara ;) |
|
|
Alltså det kan vara vilket som, det vet man inte förrens man har lyft toppen och kikar, det är inte säkert att det visar sig då heller. Du måste lämna in toppen för slipning ca tusen lapp kostar det sen måste du kolla packningen också. Sen är det bara byta oackning och inget fel påträffas på toppen. Vanligtvis så ryker toppen också, dem är ganska lätta att ha sönder då dem är tillverkade i aluminium. Min förra 325 hade defekt topp. Det visade sig att packningen hade rykt på 4 ställen, men toppen var hel och fin. Det beror på om man har tur eller inte.. För jag var så förbannad på bilen så jag körde med den fast det var fel på toppen. Den gick het konstant, ett par dagar. Hade ändå tänkt att sälja den väldigt billigt. Så jag struntade i det, hade tagit förgivet att toppen hade gett vika. Men så var inte fallet. Även fast jag hade plågat bilen till max (Du anar inte). Han som köpte den vart ju glad, fixade det själv och la kanske ut en tre tusen på grejer men köpte bilen till halva marknadspriset, en E36:a, rätt bra utrustad, skinn, ej ac, stora datan, 17" m fälgar mm för 19 tusen har jag för mig. Han fick den totalt sett, körklar och hel för max 25 lappar. Inte helt fel. |
|
|
DeWa: det var en typisk bra att veta sak, jag ville ju höra lite 318is 16v erfarenheter...... att 325 toppar är känslig det vet jag..... men just 16v motorer har jag inte så mycket erfarenhet av. Har bara inte tid just nu att läsa igenom hela 318is tråden på hur många sidor som helst.... ENDLESS BRAKES KKR |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.