|
|
|
|---|---|
sacke |
Jag har varit inne på att köpa mig en 523 T men.....har blivit sugen på att köpa mig en 328 E46 -98,då jag tidigare haft en 328 E36 -96 och var grymt nöj med den bilens egenskaper. Så är ni som äger en E46 nöjda med er bil? Är det en ''nyare'' bilkänsla än E36 ? Verkar bilen vara bra ihopskruvad? Tror ´ju att körglädjen är mkt större i en E46 än i en E39,har jag fel? /Per |
| Har en 328 Coupe -00, så j vla nöjd med den. | |
|
Det är en strålande bra bil att köra. Körde 2 X 70 mil med 4 timmars sömn och 3 timmars jobb i mellan passen, utan att tröttna på att köra. Åkte ner till Wismar i Tyskland via Frederikshavn i Danmark. Den drog 0,84 i snitt med Autobahn körning inkluderat och ngt för fort i Danmark. Bilen är jäkligt fin att köra och samtidigt bränslesnål. Det skulle ju inte skadat med ca 250 häst under huven, men man skall ju aldrig vara helt nöjd. Vi funderar på att dumpa våran Saab och köpa en till 328 e46 |
|
|
Förutom E46:an har jag även en 325 (E36) har också haft en 320 (E36). Visserligen har jag en 323-E46 och inte 328, men jag tycker att E46 är snyggre både invändit och utvändigt, tycker dessutom att komforten i E46:an är mycket bättre än E36:an. Inget ont om E36, det är en undrbar bil men E46 är snäppet vassare tycker jag. ------ Länk Länk |
|
|
Jag är också nöjd. Dem felen jag har haft är PDC sensor trasig, fläktmotstånd, länkarmar, rostig bagalucka och huv men det gick på garantin. Kvaliten är nog densamma som i e39. e46 känns mer välbyggd än e36, iför sig brosans e36 är ganska skabbig. :-( Lycka till Mvh Kristian |
|
sacke |
Det låter ju som det är en helt ok bil. Jag ska provköra och titta igenom bilen jag funderar på att köpa imorrn. Man har ju läst så mkt om länkarmar här så man blir ju lite ''nojjig'':-) Men jag får ju med 1 års garanti på bilen och INGEN bil är ju ofelbar....inte ens BMW. |
|
Inget ont om 328. Men om man har råd: satsa på 330, en mycket mysigare motor än 328 pga av sin fina spets förhållandevis till 328. Dessutom får man ett mysigare ljud i M54an. Driftkostnader tippar jag till ungefär lika. MVH // Harris Bilder på Bilen: Länk |
|
|
Skillnaden mellan en 328-46 (98) och en 330 (01-) är ju 50´, minst. Så det kanske spelar en roll i valet av bil? För övrigt kan jag bara intyga om E46:ans positiva sidor. Skön och rolig bil med lagom kraft i 328:an. Hade min i 1 år och ca 3000 mil. Länkarmar och vattenpump var väl det "stora" som pajja för mig. Men du får ju garanti säger du? |
|
|
Jag läste ett stort amerikanskt test igår där de skrevs om just kvalitetskänsla. Utav alla Bmw som produceras för tillfället påstås E46 hålla absolut högst kvalite/kvalitekänsla. Jag har inte kännt och provat 6 serien än. Men av de nya jag provat så kan jag bara instämma. Framförallt interiört. Nu e jag säkert väldigt partisk, men sikta på en 330 sedan istället. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Håller med den flesta här. Är KANON nöjd med E46. Den enda problem kamaxelgivare och termostaten som är bytta. Annar en jätte fin bil med fina köregenskaper. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.