AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
601

varför vill den inte gå igång!

g_
56
g_sson
740ia-94
Hej! har en bmw 740i-94 har fungerat felfritt nu när vi körde 2mil till en kompis när vi skulle åka hem så klickar de bara från bilen vill inte starta provade även med start kablar men icke de hjälpte står nått på färdatan geriben eller nått glömde skriva upp de.

vad kan ha hänt eller hur går jag tillväga ska jag koppla bort batteriet 16min sen prova och starta?

Mvh

g_
56
g_sson
740ia-94
Hej!

någon som vet vad detta betyder på färdatan?

= getribentprogr vad betyder de? de är de som kommer fram när man försöker starta bilen.

tacksam för snabbt svar.

Mvh

in
438
inkognito
E34 535-92
getriebe är inte det växellåda?? växellådsprogram tror jag

Att våga är att förlora fotfästet en stund, att inte våga är att förlora sig själv.
/Stefan F
stefannorr
Det är väl nödprogrammet som gått in växellådan,
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
BYT BATTERI låter typiskt som en trasig cell eller liknande har sävlv varit ute för liknande på 750, då hjälper det ej att försöka kabla igång. Getriebe program brukar dyka upp när batteriet är dåligt.

BMW CS #5139
g_
56
g_sson
740ia-94
hej igen! fick igång den nu, på med kablar vänta en stund sen gick den igång, ja batteriet är nog kasst man kan väl inte ladda ett underhålls fritt batteri de har jag i bilen ett 90amp, räcker de att sätta i ett friskt 60ampers i bilen?

Mvh

g_
56
g_sson
740ia-94
hej igen! fick igång den nu, på med kablar vänta en stund sen gick den igång, ja batteriet är nog kasst man kan väl inte ladda ett underhålls fritt batteri de har jag i bilen ett 90amp, räcker de att sätta i ett friskt 60ampers i bilen?

Mvh

stefannorr
Jag är inte expert på batterier,men till e 39 brukar de rekomenderas 90-100 här,60 låter alldeles för lite.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.