|
|
|
|---|---|
|
Hej Undrar om denna laddare från mekonomen är någonting att ha? Jag kör mest korta sträckor och har en hel del utrustning i bilen. Helautomatisk, 5A, 12V. Ytterhölje av plast. Helautomatisk laddare lämplig för bil- båt- mc- och husvagnsbatterier. Laddaren kan kontenueligt vara ansluten till batteriet. Vid laddning av batteri går laddaren automatiskt över till underhållsladdning när batterispänningen nått ca 14,4 volt. Laddaren ger sedan så mycket ström som behövs för att hålla batteriet på ca 13,6 volt. Om batteriet belastas återgår laddaren till normal laddning och laddar upp batteriet till 14.4 volt igen. Omkopplingsbar för Bil - och MC-batterier. Laddningsström: Bil, 5 A eff. 3.5 A arit. MC, 2.0 A eff. 1.4 A arit. Batterikapacitet: Bil, 20-60 Ah. Mc, 5-20 Ah. Artikelnr: 42-2408 Pris: 498:- Länk | |
|
Med maxkapacitet på 60 Ah kommer du inte långt... Många här (inkl mig själv) har köpt en C-tek-laddare, kostar ca 500:- hos Clas Ohlson och Jula, mfl. Info: Länk Sök på ctek, så hittar du massa läsning! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Är det den du menar: Batteriladdare för proffsladdning av blybatterier från 1,2Ah till 90Ah. Svenskutvecklad, switchande laddare med laddström max 3,3A. Omkopplare för inställning av olika laddningsströmmar beroende på batteristorlek. Helautomatisk, klarar även helt urladdade batterier. Kan pulsunderhålla bil- båt- och mc-batterier under t.ex. hela vintern. Felinkopplingslingsskyddad, gnistfri. Godkänd för utomhusbruk. En bra laddare för t.ex. bil, båt, camping, trädgård, mc och snöskoter. Levereras med laddkabel, laddningsklämmor och utbytbar kabel med ringkabelskor. Storlek 161x61x37 mm. 32-6549 495,00 Ja den är nog inte så dum, och liten är den också! Tack Länk |
|
|
Clas Ohlson alltså Länk |
|
|
Varför inte köpa CTEK MULTI XS 3600 Som klarar av 120Ah? Länk |
|
|
Ja, det är den jag har. Jula säljer den större för 689kr, den är inte heller tokig: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har också en Ctek... rekommenderas varmt. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Har också en Ctek... rekommenderas varmt. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Jag köpte en CTEK för inte så längesen, men den har inte använts speciellt mycket än. Dock inget o klaga på än iaf. Länk Köpte på Mekonomen. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.