|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
det är ett BMW forum..ska vi glömma min deppiga polo..jag får tyvärr klaustrofobi i den lilla burken...jag är trots allt 196cm lång..och sitter nästan i baksätet..hehe BB=bäst=bayerskt och bakhjulsdrivet:) |
|
|
- Andersk. Jepp. Alltid någon som är snabbare. RUF-filmen är ju underbar. Om det inte var för att jag sett den på video tidigare skulle jag tro att den var fejk. Vem är penny-loafers-killen? Lever han fortfarande eller sitter han i räcket vid utgången av Brünnchen? - acey. Jepp. Preppade bilar och framförallt lättade sådana kan ta allt möjligt. Kolla in en Lotus haka en Corvette på ringen: Länk "Nürburgring, February 20 2001 - Elise vs. Corvette Smudo races his Elise against a Corvette at the GP track and the Nordschleife" Mvh / Micke R Vita Grenrör - Röda Ändrör! |
|
|
Föraren heter Stefan Roser och är testförare hos RUF. Han är kvar på firman. Detta var en promotion film för CTR och släpptes någon gång runt 1990. Filmen fins fortfarande att beställa hos RUF på VHS. Det är tal om att Roser skall sätta på sig sina loafers igen för att spöa Gemballas GTR600 (7:32,5) med den senasre Turbo R. Rosers bravader är omnämda i den brittiska tidskriften evo, nr 21 och 38. Detta är en tidning jag varmt rekomenderar till alla som älskar att köra bil. Numer BMW lös. Buuuuäääää...Snörvel..Buuhuhuhuuu..Snyft Eddie Varvstopp |
|
|
Nån som såg senaste "Packat & klart"? Hade ett reportage om Ringen, ganska nice faktiskt. Bla. med åkbilder från ringtaxin. Går i repris den 26:e tror jag för er som missade det. Kommer nog att komma många svenskar till ringen i sommar med tanke på all den uppmärksamhet som det var i TV (trafikmagasinet) osv. MVH bmwdriver 318iS 1988 BMWCS[Syd]#4324 www.bmwdriver.cjb.net |
|
|
Bara dom inte e ivägen när vi kommer!Finns det nåt värre när man har nån slö m5 eller m3 framför sig!! Nä lägg er i buss-filen när jag kommer. 8 e`bättre än 6 |
|
Steffe |
Lystring, hör upp! Nu har tiderna för Nürburgring 2002 kommit! Ni hittar dom på: www.nuerburgring.de/angebote/sf_n_q3htm Jag föreslår en resa med koncentrationen runt helgen 20-21 Juli. Banan är då öppen: Torsdag - 17.45-19.30 Fredag - 14.15-19.30 Lördag - 08.00-19.30 20/7 Söndag - 08.00-19.30 21/7 Måndag - 12.15-19.30 Räcker det med fre-sö? Skall vi utgå från Stockholm torsdag em? Låt höra ärade bmw-rattare. ///ett citat på vägen: -från en 1:a gångs deltagare på Scuderia Hanseat kursen våren -99....-Var är depåhororna?!/// |
|
Det tycker jag låter lysande! Vore ju kanon om ngt kunde sätta upp en mailinglista så vi alla kan hålla oss uppdaterade! Det blir ju lite jobbigt om allt ska hållas på denna tråden fram till Juli. /Per |
|
| Packat och klart 26/1 kl 12.30 repris, med avsnitt från ringen. | |
|
kan inte ni som kommer uppåt landet ifrån åka ner till trelleborg...ta färjan till travemünde? alltså natt tur...sova gott sen raka spåret till nürburgring...smat att man på kvällen på färjan göra upp färdplan lära känna varann etc..snacka bmw etc... skön avkoppling inför.. autoban... vad tycker ni? inte allt för dyrt iheller.. ich liebe BMW! |
|
|
- Steffe. Snabb reflektion (ont om tid här) Jag hakar "nog" gärna, måste kolla semester. MEN jag kommer chansa på vädret och stick en gång tidigare slutet maj kanske. Drömscenario vore att kombinera med Monacos GP. Mailinglista! Om ingen annan känner sig manad, skicka ett mail till mig så sammanställer jag en lista. Skriv Nordschelife eller liknande i subject... Mvh / Micke R |
|
e-b |
Om vi skall ha ut något av ringenresan så skall vi nog akta oss för att frivilligt kollidera med en större tävling på GP-banan. Myrstack är bara förnamnet. Och att kunna umgås, köra på nordslingan, åka med varandra på nordslingan, kunna få tag i boende, o allt det där blir ruskigt stökigt o svårare. Någon som är väldigt aktiv och säker på att den skall åka, kan ju lägga upp mailinglistan. |
|
För er som aldrig varit på plats förut så har jag lagt upp en del info på mina sidor. Länk Jag ställer gärna upp och håller i en mailinglista, vilken form av lista skall vi köra då? Surfa in på Länk |
|
|
- pcdoktor. Jag är en IT-diot så jag vet inte ens vad det finns för olika sorters listor. Välj en som är "bra"! ;-) Mvh / Micke R Vita Grenrör - Röda Ändrör! |
|
|
Jag är också med! Har drömt om "ringen" ett bra tag!! Alexander Fäldt ///Mmm... |
|
Steffe |
Pcdoktor- fixar du det? Skall vi maila dig? Som sagt, välj den lista som passar bäst. Race-on |
|
Jag har inga bra förslag på en mailinglista, skall försöka hitta en lämplig tjänst asap! Surfa in på Länk |
|
|
är vi fortfarnade intresserade av en mailinglista om ringen den 20 juli?? Nu har jag möjlighet att lägga upp en "The original point and click interface was a Smith & Wesson" |
|
|
Resan går ju från kungens kurva (sthlm) 05.30 typ och sen är det bara att haka på utmed E4an under morgonen. Det är ju upp till var och en om dem vill åka samtidigt. Hotell bokar man ju själv så det finns nog inget behov av mailinglista som det ser ut nu. Eller? /Per |
|
|
5.30 ? Hm... borde ju finnan lite mer info än så tycker man, kanske samlingspunkter i större städer eller strategiska punkter, hotell att bo på, kostnader, övriga tips om resan,bilen,banan samåkning är oxå en punkt som en del kanske tycker är intressant, kanske finsn folk med lite pengar (läs jag)eller ingen bil som vill med ändå? Jag har lagt upp listan och vill någon var med så surfa in på Länk ingen spam eller reklam förekommer och det är väldigt enkelt att "signa off" listan. /Johan Sjöström www.bimmer.nu |
|
|
Finns väl alltid frågetecken bland folk. Har man inte bokat Hotell nu så börjar det brinna i knutarna. Har du skapat en mailinglista så går man ju med såklart. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.