|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Hmm jag började mäta precis efter konerna alltså innan man har fått upp farten;stoppar klockan ca150m innan man svänger av då har jag ungefär 290 på mätarn.Jag har ett varv på ca9.45 med kameran på tanken,roligt att kolla på när snön ligger djupt ute.Om man mäter som engels männen så har man ju en ganska bra tid trots allt...... 8 e`bättre än 6 |
|
|
- bmwdriver. BTG är ju ett mycket bra mått! (när vi filmade våra varv råkade min kompis stänga av videon på mina varv i Schwalbenschwanz varför det blev vår måttpunkt. Annars kunde vi ju inte jämföra varven ;-) Jag har några av mina varv från i somras på video - jag skall hem och mäta upp BTG! Vet du vart www.nordschleife.no alt. www.born-free.net de hade en så oerhört bra förteckning över varvtider. - Aikio. Visst är det kanon att sitta och kolla på ett varv! Suveränt härligt! Jag brukar kolla på mina varv från i somras och sedan slänga i Kanal5:s band med Ekblom som drar runt från bron till ban-avfarten på ca. 8:20 - då blir man ödmjuk! Mvh / Micke R Vita Grenrör - Röda Ändrör! |
|
|
Apropå Ringen så är tydligen Länk back on-line!!! Där finns det tider! :-D Mvh / Micke R Vita Grenrör - Röda Ändrör! |
|
|
Jag åker med ner när det än blir. Det är ju en bra anledning till att slippa jobba om inte annat =) Men ni som har kört ner innan. Klipper ni hela sträckan på en dag eller brukar ni övernatta? Det är ju en bit att köra. Kanske är lite tidigt att bestämma datum när resan kanske inte blir av föränns i september eller så. Men visst vore det skönt om man kunde spika några datum så man vet lite hur man ska planera. Mvh Per |
|
|
- zodiaken. Allt beror på i vilket skick man vill anlända (dvs hur trött?). Jag har åkt från sthlm vid 17:00 på eftermiddagen och varit kl 08:00 på Ringen morgonen därpå, det är ingen bedrift - det gör man ganska lätt mycket pga av att man tar Tyskland på natten = lite trafik. MEN det kräver förstås två förare och en medeltung högerfot, speciellt i Tyskland. Ett möjligt scenario är att dra tidigt från Sverige typ kl. 05:00 (då sover dessutom Bosse Batong) och vara framme i Adenau på kvällen, fast det kräver väl också två förare förstås. Det är inte säkert (enl. min uppfattning) att ensam köra så långt i så hög fart. Mvh / Micke R |
|
|
- Micke R Ja jag kommer att köra själv ner eftersom det lär inte vara ngn kompis som vill ta ledigt för att följa med ner. Vore kanske lämpligt att övernatta på ngt ställe då. Kanske inte bara är jag som kör själv. Om inte ngn anmäler sig frivilligt att sitta i en glasfiberstol i en bil som låter som ett reaplan i kupén i över 100 mil =) Efter den resan lär man väl ångra att man har slängt ut allt vad stereo heter =) |
|
| Det låter kanon det här, vi kanske kan fixa en lokal träff samtidigt, jag bor som sagt 15 mil från Adenau och kan alltid husera några hemma hos mig om det är någon som vill stanna lite längre och så kanske vi kan passa på och gjora lite andra roliga besök hos divers styling/bilfirmor. | |
Steffe |
Gubbar, jag tror inte vi kan spika något förren öppentiderna för Nordslingan 2002 har presenteras. Bör inte dröja då länge till, kanske månadsskiftet. Tror inte vi skall titta allt för hårt på våren, banan brukar vara mycket abonerad men det brukar släppa framåt sommaren. Att åka i samlad trupp har sina fördelar. Man får trevligt sällskap på resan, och man kan åka med varandra på banan, på så aätt kan man dra nytta av dom som är mera erfarna. Restid; att åka när det är som mins traffikerat är nog bäst. Mna kan som tidigare sagt åka tidigt från moder Svea, för att vara framme på kvällen, checka in på hotellet, äta mat (schnitzel o Bitburger) och vara utvilad till dan där på. Eller så så kör man på natten o landar på morgonen, pigg o glad... Spelar ingen roll för mig bara vi slipper trafiken! Från Putgarden till Ringen är det ca 65 mil. Tar 4 timmar. Zodiaken--lättad M3?! Nu snackar vi! |
|
Tycker det låter utmärkt att försöka dra ner framåt sommaren. När vi åker på dygnet spelar inte mig heller ngn roll. Antar att allt folk uppifrån åker E4an genom sverige. Då är det bara att ställa sig vid vägen och hänga på när ni passerar värnamo =) Steffe- Jag vet inte hur många kg jag har fått bort. Men ska väga den så fort det blir klar. Buren väger väl ett par kg. Men den blir nog kul på ringen med riktiga stolar, 6-punkts bälten och r-däck. |
|
|
- zodiaken. Har du några bilder? :-) Mvh / Micke R |
|
|
- Micke R Jag har dokumenterat hela bygget. Men tror att jag lyckades sabba filmrullen när jag skulle ta ut den =( Men jag ska låna en digitalkamera till helgen och knäppa lite bilder. Just nu sitter inte några stolar eller bälten i. Dock är buren färdig och målad. Kan maila ett par bilder till dig. Mvh Per |
|
|
...bilder? Ja gärna!!! Mvh / Micke R |
|
|
Tider finns redan!Smidigast e att åka tidigt som fan,komma ner på kvälen sova,och sen vara utvilad=Köra säkert.Min väger 190 fulltankad,vet ni nån som säljer en öhlinsdämpare bak till en r1:a?Jag ser fram emot att köra mot er. 8 e`bättre än 6 |
|
Bad_Boy |
Är klart intr..! Bara man vet när så!! Thomas S Icq 42110131 |
|
- bmwdriver. Jag slängde i videon igår och mätte upp 11 min. (Postat på din hemsida!) Den tiden går dock absolut att putsa med minst en minut (kanske 2 min. med uppdaterad fjädring) för det var så oerhört varmt när vi var där att däcken var helt överhettade. För mig har det tidigare skiljt 1½ - 2 minuter i vått och torrt på Ringen så med en "normal" temp. kan jag kanske ta mig under 10 minuter. Mvh / Micke R |
|
| www.nurburgring.org.uk | |
|
En fråga? Vad kan ett litet sånt här kalas gå på cirkus? lite trist att stå utan pengar när det är dags =) Me Be M3 Wannabe! =) |
|
|
- M3wannabe. Cirkus: Från Malmö - Rödby: 16 mil? Puttgarden - Ringen: 65mil? Totalt: ca mil 165 + Trp. från vart än i landet man bor - Malmö, 1,2 l/m = 198 liter. Så minst 2000:- i soppa + Ringenåka med den förbrukning det innebär + Sverige-trp. Färja/bro, kanske 400:- i vardera riktning? 800:- Mat och käk + boende: Varierande? Därtill kommer kostnaden för att köra. I somras kostade 5 varv 88 DEM om man körde alla varv samma dag. (Banan är 20 832m vilket ger att 5 varv blir 10 mil!) För priser se: Länk Så det handlar väl om en sisådär 2000(trp) + 1000(Sv.trp. i mitt fall) + 800(färja) + 900(Banåkabiljetter) = 4700:- men då är förstås ingen kost&logi med. Enl. min uppfattning är det därför, framförallt med tanke på körningen dit&hem men även pga av kostnaden, värt att försöka få med sig en kompis! Mvh / Micke R |
|
|
Micke R. Tack nu har jag ett hum cirkus 5000 kr hyfsat snällt räknat. Bor i Kristianstad går färjan från Rödby? somm ligger ? Borde inte va för svårt få med sig någon om dom inte e sugna på att köra bil e dom iaf alltid sugna på billig öl ;) Fler från mina trakter (Kristianstad) som är sugna på att hänga på? Maila mig! Me Be M3 Wannabe! =) |
|
| Rödby ligger längst ner i Danmark. Färja Rödby-Puttgarden cirkus 1 timme. Därifrån ungefär en kvart tills det roliga börjar... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.