|
|
|
|---|---|
| Kikade på ett par bilar idag. Man garvar nästan ner sig när dom skriver i annonserna: Fullservad BMW..Miltal 1800.....Vad är det som är fukllservat då? 1 oljebyte, he,he.....Lägger märke till att ordet "Fullservad" missbrukas på många bilar idag, vare sig dom har gått 1000 mil eller 30t. Mest komiskt är dock ordet fullservad på en bil som är 1 år gammal. Min bil är "fulservad" d.v.s. Jag gör det mesta själv (Eller kompisar...) EJ FELSTAVAT...... | |
| Efter 1800 mil har man förmodligen inte ens gjort nåt oljebyte. Första bör vara runt 2500 mil men det finns ju undantag. Man behöver iof inte hänga upp sig på uttrycket heller. Håller visserligen med om att en bil som gått 1800 mil inte behöver benämnas fullservad... | |
| En bil som är fullservad då, betyder det att den är 100% felfri (även alla irriterande småfel åtgärdade) eller betyder det att all ordinarie service(oljebyten, insp1 & insp2) är gjorda och sen kan det vara diverse småfel ändå? | |
|
Enligt den fria servicen har du ett oljebyte var 12:e månad även om du bara kör 300 mil om året. En 1 år gammal bil har dessutom nybilsgaranti kvar, dvs Bmw tar hand om allt. Begreppet fullservad är att alla servicear skötts på aukt verkstad, om de sen bara är 1 eller de är 8 spelar mig mindre roll. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.