AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
753

Bästa alternativet för uppgradering av E36.

//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
Hej

Jag har stora ljudpaketet i min E36 touring. 10 högtalare med andra ord.
Nu har jag tänkt att bättra på ljudet lite. Vad tycker ni ger bäst effekt.

*Byta ut högtalarna fram mot ett 3-vägs (Är det treväg orginal eller är det diskant mellan i dörren och bredband vid golvet?)
* sätta in ett 2-vägs fram? kickpaneler?

Ja det finns ju hur många lösningar som helst, men är det något som ni föredrar?

Självklart kommer jag montera in en liten 10" baslåda samt någon form av 4-kanalssteg alt 2 2-kanals.

/Per
//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
En fråga till som jag glömde...

Baslådan, i reservhjulsbaljan, mot ryggstödet eller i sidan bredvid hjulhuset?

/Per
Robsarve
treväg är det ju inte så mycket som går in... DLS går, har hört det i flera bilar, låter ofta hyfast, även om inte ljudbilden är perfekt. Kickar ger ju bättre ljudbild, men sämre användbarhet.

Jag hade gått på ett bra tvåvägssystem med låg delningsfrekvens på diskanten. Låter i de flesta fall gott nog.

Var du sätter basen har mindre betydelse i en touring, själv har jag en tia bakom höger hjulhus och det poppar gott och är smidigt ur lastsynpunkt (stegen under golvet i reserhjulsbaljan)

tycker Erik
Marknadschef
Ncore Acoustical Solutions
www.n-core.se
//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
Hej

Du menar att jag sätter en diskant i dörren, alt vid backspegeln och en 5,5" alt 6,5" vid fötterna då?
Om det är så du menar så tycker jag att det blir lite långt mellan elementen men det kanske funkar bra!?

Vad rekomenderas för element märke? (framsystemet Behöver ju vara några som spelar bra i små utrymmen.
10" som spelar bra i liten sluten låda?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.