|
|
|
|---|---|
|
Min 523 -00 har ett problem. Airbaglampan tänds vid jämna mellanrum, ca en månad mellan gångerna. Jag har varit på BMW-verkstan och dom hittade en felindikering i "rattsläpringen" som är utbytt för ca 2mån sedan, men felet återkommer. Har någon något tips. Kan airbagen funka fast lampan lyser? N-G.S | |
|
Airbagen fungerar antagligen inte om lampan lyser. Det kan vara glapp i sensormattan i passagerarstolen. Sök på forumet här och du kommer att hitta en hel del läsvärt :) lycka till Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Eller den berömda kabeln under förarstolen som många har bytt. Den verkar mattas och gå av på de flesta bilar och en ny kabelhärva kostar kring 300:- hos BMW har jag för mig |
|
|
Jag har varit på verkstan i veckan och datan indikerar glapp i rattairbagplattan, fast den är bytt, kan datorn luras? Den har aldrig indikerat något annat fel. Nu i veckan släkte verkstan lampan, men den tändes igen 2 dar senare. Verkstan håller på att utreda vidare med BMW-experter, men det är ju semestertider, så det kan ta tid. Det känns ju inte bra när man ska ut och dra husvagn med en lysande airbaglampa. N-G.S |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.