|
|
|
|---|---|
|
Har sökt en hel del på detta men ändå inte fått rätsida på min fråga... Har en 325 Ci 2001 med m-paket II dvs sportchassie. Sitter nu kantstötta m-dubbeleker 17 tum på bilen som jag tänkte använda till vinterdäck. Kollar därför på replika M3 evolution vilket är liknande M3 19 tum fälgar fast man kan köpa dom i 18 tum. Orginalfälgar är 7,5 fram och 8,5 bak så jag funderar på att köpa 8 fram och 8,5 bak och ungefär samma dimension på däck som nu dvs 225 fram och 245 bak för att inte förstöra väghållningen på bilen. mina frågor är: någon som köpt dessa M3 evolution och har synpunkter på kvalitet och passning? några synpiunkter på däckdimension 225 fram och 245 bak till 8 resp 8,5 fälg? Skulle även 19 tum M3 evolution funka på bilen utan trassel med valsning av kanter etc? | |
|
Var tänker du köpa dom ifrån? Molway, Scheidmann? Bmws 18" orginal tex 135M som jag har, kör 8 tum fram och 8,5 tum bak. På detta kör de 225/40/18 fram och 255/35/18 bak. Dessa fälgar har dock ET 47 resp ET50. En replika har iregel ET runt 35. Tar du reda på exakt ET replikorna har så blir de enklare att rekommendera däcksdimensioner. Det man kan hålla i åtanke är att E46 bara är typad med en slags uppsättning 18" och de är de dimensionera jag kör på. 19" Kan funka om man är moderat med Däcksdimensionen, 235 funkar vet jag. De funkar o köra orginal 19" M3 framfälg runt om på en e46 coupe utan problem. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tack för svaret. Billigast är dom hos Nässjödäck, men de finns lite överallt tex Vanadisgummi. Vet inte om det finns en uppsjö med olika kopior och vissa är bättre än andra, men förmodligen är det väl så. Kanske satsar på samma dimension som du kör på så man får ner profilen ett steg bak. Angående typningen så är det väl ok så länge man håller sig till mindre däck? Skall kolla upp ET. |
|
|
Kvaliten på replikor rent generellt brukar vara klart sämre än bmw orginal. De brukar vara mjukare i materialet och således känsligare för ordentligare potthål osv. Även kvaliten på själva pulverlackeringen brukar vara många snäpp bättre på bmw orginal enligt min erfarenhet. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.