|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Bilen har krånglat lite till och från men sen för några veckor sedan gick den som den skulle och allt var bar. Tills iförgår då slutade den att gå på 2:ans cyl (E30 320-88) :( och om en vecka har man semester och ska åka iväg ca40mil. Jag har kollat gnista bytt tändstift kollat lmm, lamda, olja, toppen, brännsle filter.. den startar lätt och så men den går inte på 2ans cyl ?!? Jag mistänker att det kanske kan vara spridaren till 2ans som krånglar? Passar en 323 -86 spridare till min 320 -88:a? Hoppas att det är någon som kan hjälpa mig på traven... är såklart att det ska bli så här när man ska på semester... Mvh Robban | |
| Ja spridaren från 323:an passar men jag är inte helt hundra på att dom har samma kapacitet....dock så bör motorn gå hyfsat normalt ändå,om felet sitter i spridaren... | |
| Ja den kanske inte går exakt men den borde ju fungera... Tänkte även att jag skulle kunna byta plats på 2 spridare och se om det fungerar på det viste... eller jag vet inte.... | |
| en ny spridare kostade 1250:- man vill ju inte ta semester pengar att laga bilen..sunkit! | |
|
Lol... Min semester består utav att renovera toppen:P skulle också iväg på bilsemester först men sedan gick det som det gick med bilen och då blev det en veckas restresa till grekland:P Lycka till |
|
|
Ja men det var väl heller inte så dumt?! :) Näe det är tråkigt när man måste lägga ner pengar på nåt som inte är så roligt.. om man inte gör att bilen får mer hks dvs.. eller nå ur-tjusiga fälgar ;) Näe efter jobbet blir det att åka till skroten *hostar* och fiska delar :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.