|
|
|
|---|---|
|
Ja när fick 745i E23 den stora 3,4 liters sexan. Kollar man modellguiden så står det 1985 men har sett bilar från 1984 som det står att det är en 3,4 liter motor i, tom från 1983. Så jag undrar exakt vilket år dom kom. Vill gärna veta vad som skiljer den lilla och stora motorn varandra åt. Som jag har förstått så är det större turbo på den 3,4 liters varianten, en KKK27 om jag fattat rätt. Hur mycke räcker den till och är den vattenkyld? Sen så fick E23 en facelift 1983 om jag fattat rätt. Vad ändrade dom på utseendet då igentligen. Tycker det ser ut som om det är bredare njurar på vissa E23. Sen undrar jag även om atomatlådan är samma i alla modeller eller om det finns nån årsmodell eller specefik modell med bättre automatlåda? Hur mycket klarar drivningen av på en 745i. Slutklump, axlar å kardan, växellåda? Klarar den effekter uppåt 500hk? Sen undrar jag om det är svårt att få i grejer från E34 M5. Växellåda, slutklump mm. Och hur går det med besiktning då? Sen vill jag tillägga att vissa E23 tycker då jag är enormt snygg, eller snarare vacker. Det finns ingen omkring hudiksvall som är lycklig ägare av en som man kan få kika på =) | |
|
5/83 kom "stora" motorn, det är större borrning i den stora. Faceliften (9/82) har en annan grill (och njurar) och annan fronspoiler. Mycket mer info finns här (på tyska) Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.