|
|
|
|---|---|
|
Min 520i -89 "hackar" liksom när man gasar upp den långsamt på 2an 3an 4an ibland 5an verkar precis som att det är när gaspedalen står i ett visst läge som det uppstår. Det blir tio gånger värre om det är fuktigt ute. Nån som vet vad det kan vara? //MVH Lundin | |
|
Hej! När "gaspedalen står i ett visst läge" det låter som lite defekt luftmängdsmätare(glappkontakt inuti på kolbanan). MEN,när du i nästa rad beskriver problemet som ökande vid fuktig väderlek så kan fördelarlocket + rotorn behöva ett byte... Naturligtvis kan det vara något helt annat,men har du inte bytt fördelarlock eller rotor på "ett tag" så skulle iaf jag börja med det... Mvh Janne. |
|
|
Tackar för tipset, ska genast ner och rota lite under huven ;) //MVH Lundin |
|
|
Min 525a hackade runt 1500 varv vid gaspådrag när bilen var varm. Bytte tändstift så blev det bra. Kan även vara någon tändspole. OO=00=OO |
|
|
Jag hade samma problem i vintras, när det snöade mycket blötsnö blev bilen omöjlig att köra, men den funkade hyffsat i tort väder. Felet var dåliga tändkablar. Testa att spraya siliconespray på kablar och fördelare för att se om det hjälper. På min bil försvann problemet helt efter det! Men jag köpte ändå nya kablar för säkerhets skull. =) Hoppas det löser sig! Mvh Johan! |
|
|
Hej, Har nu tatt isär fördelare och putsat upp rotor och kontaktpunkter till nyskick. Men problemet består. Har testat att mäta upp tändkablarana och samtliga ligger på 5,1 - 5,5 ohm medans kablen mellan fördelar locket och ja vad fan heter den... strömbildar saken =P var på 1,8 ohm. Kan det ändå vara nåt problem där? En fråga till. Går det att renovera sitften litegran eller testa på nåt sätt om dom är dåliga.. Min ekonomi tillåter inte inköpa av stift nu om jag inte är 100% säker på att det är det som är fel. //MVH Lundin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.