|
|
|
|---|---|
|
som rubriken säger så har jag tagit ner mellanaxeln när jag bytte kopplingen, och nu durrar det... kan det vara stödlagret? eller är jag helt ute och cyklar? // | |
|
Låter lite som du fått vibrationer i mellanaxeln, skall den inte dras åt lite speciellt, förspännas eller vad det heter det? Jättedålig förklaring men kanske någon kan fylla i... Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk Pappa till Beppe Morgan William |
|
| någon mer? | |
|
Beskrivning saxat ifrån maillistan -> Länk //Rickard |
|
|
Det man ska tänka på när man tar ner halva "kardanaxeln" som jag tror du menar, så bör man tänka på att man märker upp så man sätter tillbaka den med samma skruvhål som den satt i från början. Annars kan man lätt få vibbrationer har jag märkt av egen erfarenhet. Det går fortare med stressfläkt. |
|
|
om man inte märkt upp då? är det kört då eller? =) nåt knep? |
|
| hehe skruva loss och teste nästa skruvhål ;) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Som Zodi"c beskriver är A och O i dvs grundläggande kunskap i kardanskruveri mm. grejerna är balencerade ihop innan montage därför "livsviktigt att märka med körnslag så man vet hur det satt innan. ///MVH Hasso Länk |
|
jag gjorde inte det på min 323 som jag hade förut...och då blev jag tvungen att byta stödlager och då blev det bra... erkänner att jag hade lite bråttom när jag tog isär grejorna...men det måste väl finnas nåt sätt?...tänkte typ byta stödlager och testa att flytta runt det ett kvarts varv, vad tror ni om det? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.