AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.610

rykande generator

Wo
50
Wolla
M535i -86
Hejsan! Skulle sätta i mitt nya batteri i min kära gammla E28, men när jag satte dit det så hände det nåt konstigt, jag satte på minuspol förstsom man ska, sen plus men det var DÅ det konstiga hände, det blev gnisstor och började ryka ur generatorn, Varför????
Tack för alla svar!! /johan
Jag vet inget om varför det rök ur generatorn, men jag vill nog påstå att det inte spelar någon roll vilken pol man kopplar på batteriet först. Jag hade kopplat på Plus först för då vet man att det inte gör något om man slinter när man skruvar på Minus.
Missförstå mig rätt??

Det verkar som du har kortis i generatorn, varför var batteriet bort kopplat? Svetsning? Det kan vara farligt för generatorer. Man bör koppla bort även generatorn (och batteriet förstås) när man svetsar bilen tror jag.
Wo
50
Wolla
M535i -86
jag har inte svetsat, jag bara har bytt batteri.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Fungerade allt normalt innan du böt batteri, så kan inte jag se annat att du har förväxlat polerna eller så är batteriet felaktigt (kortis)

///MVH Hasso
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Är det samma polställning på det nya batteriet?

Vissa batterier kan se identiska ut förutom att plus och minuspolen har bytt plats...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Wo
50
Wolla
M535i -86
Batteriet är precis samma som det gammla, jag har inte förväxlat plus och minuspol. Allt fungerade perfekt innan jag bytte batteri.
Wo
50
Wolla
M535i -86
Nån som har några mer förslag om vad det kan vara för fel?? Är tacksam för alla svar jag kan få!
MVH Johan
I vilket fall som helst måste du nog byta skiten. Det borde vara möjligt att megga den, men jag vet inte vilket motstånd det skall vara eller hur man mäter. Det låter ju som du har kortis i någon lindning. Ragga på skroten, bildelsbasen tycker jag är ruggigt bra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.