AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
463

Hjälp angående bilköp

Da
154
Daniel.Clausen
Bmw X5 4.8is -04
Hejsan jag undrar om någon har varit och kollat på denna bil eller vett något om den?

Länk

Undrar även om priset é rimligt. Skulle vara rost i bakluckan, men medföljer en annan i samma färg. Samt att det skulle vara rost i vänster bakdörr o ytrost som har blommat upp vid antenen.. Sedan så var det glapp i färddatorn efter att han har installerat en stereo, sedan så lampan till temperaturen funkar inte. Det finns ingen service bok till den, för den tidigare ägaren har tappat bort den. Annars så verkar killen trevlig och ärlig svarat på det mesta man har frågat honom. Allt verkar som det ska annars Tacksam för svar

MVH Daniel

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej!

Det där med "tappat bort serviceboken" kan du nog ta med den nypa salt....Troligen(OBS!,OBS! OBS! mina funderingar tages ej för sanning naturligtvis :)) så har den gått längre o med ev slarvig service som lök på laxen...Kan "jättesäkert" vara en bra bil men som sagt kontrollera mekaniken o "allt annat" extra noga just pga den lite "svårkontrollerade historiken".

Bilen ser absolut fin ut på bild men det är ju det verkliga skicket som man måste kolla upp :)

Kolla så att automatlådan växlar som den ska och att oljan är fin(röd mest troligt) iaf inte svart o "vidbränd".
Ex på andra kontrollpunkter>>Oljepumpsbultar mht fastsättning,jämn o fin i tomgång?
Inga skramlande "kattar"?, HC o CO värde i avgaserna?
Inga glapp och "klonkande" från framvagnen?osv osv...Kontrollerat "sök inlägg" här på forumet,där finns mycket att läsa om detta..
Sedan angående priset så bör det finnas prutmån,dels pga dem servicehistoriska defekterna + då felen du redan vet om...
Jag hade iaf inte gett den pengen....Men detta är ju min högst personliga reflektion.

Jag har inte varit o sett på den heller, för klargörande av det också..

Nåväl,lycka till måste man ju säga!

Mvh Janne.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.