AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.810

Entusiastförsäkring 63511

To
63
TomasF
635 csi -86
Är det någon som har fått en 635csi entusiastförsäkrad?
Jag har försökt men dom sa bara att den inte hade något samlarvärde, jag har sett 750 e32 som har entusiastförsäkring o Alpinor. Varför har dom större samlarvärde?
haimaul
Förra ägaren till min bil hade den entusiastförsäkrad hos Bilsport & MC och i annonser ser man ofta att E24:or är det. Verkar konstigt att det inte fungerar för dig men försäkringsbolagens vägar äro outgrundliga ibland...
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Jodå, visst går det! Farasan har sin entusiast-försäkrad. Det var väl Wasa-Bilsport som började med entusiast-försäkringar men när sedan Wasa och Länsförsäkringar gick ihop så tog Länsförsäkringar över, om jag har fattat det hela rätt?? Så ring Länsförsäkringar och kolla!
je
158
jesperw
540iA Touring - 95
Jag hade en 633CSI -77 eintusiastförsäkrad i Wasa Bilsport 96-99.

Förra ägaren till min 635CSI -85 hävdar att han hade den eintusiastförsäkrad. Vet dock inte vilket bolag.





It is nice to be important, but it is more important to be nice!
Jag tror att enda möjligheten att entusiastförsäkra en 635:a är genom Länsförsäkringar. Många krav finns, bl.a hemförsäkringen skall vara tecknad hos dem. Bilen får användas högst 500 "hobby-mil" per år..Bilen skall besiktigas av dem och lite annat. kolla själv på www.lansforsakringar.se
Wasa bilsport: har ändrat sin syn på vad entusiastbilar är, Förut kunde man försäkra "vanliga" coupér och även andra bilar. Nu har man skärpt villkoren. tror inte att en 635 "duger" hos dem.
De som sedan gammalt har en bil försäkrad får antagligen ha försäkringen kvar till dess att ägarbyte sker.

gt
2.768
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Atlantica har också hobbybilsfösäkring med lite mer mil 1000 samt lite lägre pris än lsf
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Dekewi: Wasa-Bilsports försäkring har övertagits av Länsförsäkringar... Och som sagt, dom har nog skärpt kraven, men är den tillräckligt fin ska det inte vara några problem!
micke80 : jasså, Wasa Bilsport är LF.. mycket på gång i försäkringsbranschen tydligen.. hade själv ingen aning om Atlantica erbjöd hobbybilsförsäkring.
En kompis har en 560 SEC i "Mint Condition"- försäkrad i Länsförsäkringar. Lf skriver att vi "förbehåller oss rätten att från fall till fall bedöma vad vi anser vara en entusiastbil".


gt
2.768
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Tror LF tog över redan 98 jag har haft dom sen 80 tal på min GTO ...här är Atlantica man får ringa växeln och be att bli kopplad till veteranbil..tror man hamnar i Småland är tydligen en del av dom som jobbade på Wasa innan Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.