|
|
|
|---|---|
|
Min luftmassemätare är pajj,har letat med ljus och lykta efter en med samma bosh nummer men icke hittat någon,hade tänkt höra om ngn vet va det är som skiljer ? funktion? passform? Bilen i fråga är en e30 325a,86a,en automat. tack för mej... mvh tobbe | |
|
Det heter luftmängdsmätare. (sorry långt ifrån samma sak) Ring till Need for speed ... de har tror jag eller en skrot. kostar dig nog runt 500 spänn. hur vet du den är pajj? E30 FOR EVER! |
|
|
www.fbt.se Dom bör ha en som passar! |
|
| köpte bilen av en polare som i sin tur hade testat med en annan luftmassemätare/luftmägdsmätare(?) och konstaterat att de e den som e pajj.....har hittat på olika annnonser för runt 300 men icke ngn med samma boshnummer och frågan var ju vad skillnaden på dem var ? | |
| hittar fan inget.....e inte så hajj på datorer o söka o sånt | |
|
Y4C0B.. Vad är det då för skillnad på luftmassamätare och luftmängdmätare? Airflowmeter på engelska, jag tycker då att det låter som samma sak. Enligt vad jag förstått så mäter den mängden/massan av luft som motorn suger i sig och skickar signaler till motorstyrning i övrigt (Bränslestyrenhet). ch0bbe.. har du kollat med bilskrotar?.. dom om några borde veta. kolla te x på Länk där kan du söka i deras lager, skriv in sökord luftmassamätare eller luftmängdmätare verkar som att den info dom lägger till på delarna är storlek på motorn.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.