|
|
|
|---|---|
| va och köpte mig en -93 540ia igår... idag när jag skulle köra så började låta konstigt från motorn typ... lyssnade men kom inte på vart det kom ifrån. körde en stund sen försvann det sen när jag skulle slå på ac så kom det tebax ljudet. undrar om ac kan vara slut då eller om det är nått annat som håller på att ge up? | |
|
Välkommen till Power forumet. Du kollade aldrig AC:n tillsammans med säljaren, att den gav kyla osv? Verkar som din kompressor och/eller dess magnetkoppling kan vara på väg att ge upp. Kolla även så att inte vattenpumpen glappar i lagrena och är på väg att kärva. FP |
|
| kollade den innan jag köpte den att den funka och att det kom kall luft... har läst några andra inlägg här på forumet och det finns tydligen ganska många med samma fel, säger att man ska hälla lite olja på nån koppling eller nått? | |
|
Magnetkopplingen är ju en torr lamellkoppling, olja på fel ställe kan vara fatalt. Om den börjar slira och bränns är det inte så bra. Vet inte om man kan komma åt och smörja själva lagret kanske. FP |
|
| är inte så att ac håller på at slut då? | |
|
lagade min ac för ett tag sen gick på 7000 spänn. den fungerade når jag köpte den i och för sig. men det är nog rätt så bra att kolla det innan köp att det kyler och fungerar som det ska //norda |
|
|
Hur lät ljudet då? Ett susande ljud bakom mittkonsolen, från luftkanalerna brukar innebära att det är lite brist på köldmedium. Funkar ac:n i övrigt? //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.