|
|
|
|---|---|
|
Hej I förrgår med -19 grader så började min servo låta kraftigt, inte bara när jag svängde utan även på tomgång... jag körde ner den i parkeringsgaraget för att tina och när jag startade den var det lika dant samt att det droppade lite under bilen när man svängde. Jag kollade servooljenivån och det var dålig så jag fyllde upp den och då funkar det perfekt igen. Bilen skall snart in på reparation så jag tänkte ta detta samtidigt men är det nån som vet vad det brukar vara och vad det kostar? Mvh John | |
|
Det är tätningarna i kuggstången som blivit otäta.Kanske det klarar sig när det är varmare ute.Att renovera kuggstången själv är bara att glömma.Fortsätter det att droppa/damaskerna fulla med olja är det bara att byta.Kolla oxå att du använder rätt olja.Import bilarna är det nästan uteslutet vanlig ATF olja.Svensksålda är det CHF7.1/11.1? Vill minnas att det kostar omkring 6000:-på en aukt. BMW verkstad att få kuggstången,damaskerna bytta.När man byter detta bör man även ställa in framvagnen.En sak som är vanligt på bilar som gått på saltade vägar,är att tätningsbrickorna till banjobultarna(vid servoslangarna)frätts sönder.Kolla då även packningarna till avtappnings/påfyllningspluggarna på bakaxelklumpen.Har hänt att dom är helt bortfrätta. Lycka till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.