|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Såg en Opelägare med lite självdistans en gång. Han hade modifierat sin streamer så att det stog "Opel, ett sätt att ha det" :) Har för övrigt "BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den" i bakrutan på min 535:a. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Såg en gång en risig Toyota, full med plastic padding-lagade rostangrepp. Ägaren hade modifierat sin dekal i bakrutan till "My Toyota is plastic", den stämde ganska bra... I min E28 sitter också den berömda slogan i bakrutan, och den tar jag inte bort! För att återgå till ursprungsfrågan så kanske Förende bil i Malmö kan ha dem kvar, de var generalagent på den tiden. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Om någon har ett "My Toyota is Fantastic" märke liggandes så är jag intresserad. Det skulle passa förträffligt i bakruntan på min Supra mkIV TwinTurbo |
|
|
Jag ska nog ringa runt till några gamla BMW handlare och höra efter. Annars så får jag pilla bort det lite snyggt på 7: serien jag har och lämna den dekalen till en firma som trycker klistermärken. Jag misstänker att det kan vara idé att trycka upp några hundra. =) Mina föräldrar har en fin dekal i bakrutan på sin Volvo PV 444 -54. Där står det med knallgul text, "EN NY VOLVO MED PV GARANTI". Lite snyggt på en så gammal bil. =) MVH Morgan. Länk |
|
| Jag har en polare som hade en 733 -78 som han hade "My Toyota is fantastic" i bakrutan på. Gissa om folk undrade. Jag har också sett en 2002 i kanonskick som det stod "En ny 69a" på. Den var imponerande. | |
| "Egentligen borde alla köra Opel" fanns också, undrar vad dom grundade det på? :) | |
|
Länk fixar dekalerna ni vill ha bara att beställa!! Dom har tagit fram min breytonlogga Min M3: Länk |
|
|
Om inte dekalerna redan finns där Länk så går det nog att beställa .. ///M |
|
|
Jag vet hur dekalen ser ut men undrar om det är någon som har eller kan ta en mkt bra och "närgången" bild på den samt skicka med fakta ang. måtten på den. Antingen här i tråden eller på mail. Skulle vara mycket snällt! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
jag såg en dekal i en bmw verkstad idag, "James Bond kanske kör" den var lite rolig tycker jag.. MVH Fabian *om en människa behärskar allt, är hon inte obehärskad då?* |
|
haimaul |
Jag är hemligt förälskad i den gamla braksvenniga raggarklassikern: Skratta inte, Svensson, din dotter kan ligga i baksätet En annan bra som jag sett på en krompråm från sent 50-tal är: Riktiga bilar drar två liter milen |
|
har även sett en på en ford bronco; "Real men don´t eat sushi" |
|
| En favorit är annars Audis gamla "Vorsprung durch technik". | |
|
Underbar svensk-tysk travesti sett på nån S2 med mer intercooler än frontspoiler; Vorsprung durch vansinne. Klockren! Annars vore ju polisens nya bakruteramsa nåt, www.polisen.se. Vore kul att se reaktionerna, både från medtrafikanter och poliser. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
"Skratta inte Svensson, din dotter kan ligga i slutröret" är oxo en fin variant... =) /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Kan inte låta bli att berätta vad jag såg för många år sedan på en stor Merca. "Den här har du inte råd med sosse!" Man hade nog behövt livvakt till en sådan bildekal;) |
|
|
Har sett en Toyota där ägaren tagit bort några bokstäver, så texten löd istället: "My Toy is a stic" |
|
|
Var länge sedan man förresten såg dekalen "Jag äter hellre en burk mask än kör japanskt". Den var riktigt vanlig på 80-talet, oftast uppsatt på någon europeisk "kvalitets bil" såsom Opel Kadett eller Ford Orion :-) Den slogan känns ganska avlägsen nu när japanerna visat att de faktiskt kan bygga bilar som folk verkligen vill ha (Honda S2000, Lexus, Infinity mfl.) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
En dag såg jag en Opel som hade fått stopp på vägen och det rök en hel del om den. Då tänkte jag faktiskt på att reklamen som har varit om Opel stämmer inte. "Opel, ett sätt att ha det bra". Har sett en annan variant på en gammal amerikanare som låg framför mig för ett tag sedan: "Född fri, skattad till döds". //Schnitzer *Svenska M5 E39 Registret OBS! Skicka gärna registreringsnummer på M5 E39 till DE91@hotmail.com |
|
|
Jag har allergi mot stora blaffiga dekaler, men nån dataskuren text kan vara snyggt, har väl haft "den som har flest prylar när han dör vinner" nån gång. Det roligaste måste varit när jag hade min 323 E30 med en dataskuren text "finn fem fel" och 5 st opelmärken under. Jag var i grannkommun och skulle titta på en E30 16V, när en ford granada dyker upp bakom mig vid ett trafikljus, han hänger på genom hela stan och när jag stannar och går ur, flyger han ur sin granada tvååtta och vrålar: Var i helvete har du fått tag på den dekalen! - En sån ska jag ha!!! Efter att jag förklarat att den var gjord på en lokal reklamfirma, kastar han sig i bilen igen och försvinner bort med bredställ. Nån 318iS16v blev det inte den gången, då sexan var för god att bortbytas, men en rolig historia fick jag ju med mig hem. Bästa BMWorig. måste vara den med bond, eller kanske klasikern upplev körglädjen i BMW, som en bekant gorde om till lev glad i BMW, också passande. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.