|
|
|
|---|---|
| Jaha...alltså en bränslepumpsfråga...Passar en 325i-pump direkt i en 316i samma årsmodell(-89) ? Nån som pulat med nåt liknande? | |
| Det är tydligen samma pump ända upp till 735 storleksmässigt är dom lika. Jag har turbo på min 1.8 den tog jag en 323 pump och catch tanken som sitter orginal framför pumpen och monterade i motorutrymmet, så pumpen bak är bara förpump. Det vart klockrent tappar inge tryck. | |
| Jag har pulat med bränslepumpar, men inte på dessa årsmodeller. Men jag är ganska säker på att det är samma. | |
|
Ja...nu efter lite läsande i div kataloger så ser det ut som det är samma kapacitet på pumparna...då sprack den iden!...Jag hade hoppats att 325-pumpen skulle ge mer soppa... Har problem med att soppan tar slut när jag golvar pedalen på tex 2:an och 3:an... |
|
| Större ledning och nytt filter gör susen | |
|
Hmm..... Det måste vara någe annat fel! (Om det är samma pumpar) Jag hade 325 orginalpump, soppaledningar och regulator. Enda modifieringen var 366 cc spridare. Jag körde med ProSpark soppa och tändning. och fick 316Hk ur 325:an Utan att igentligen röra soppasystemet. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| Bonje: Jag är inne på samma linje, det borde räcka till för min installation...börjar tro att vi gjorde nån "setting" fel i SMT-programmet när vi mappade...ska kolla igenom inställningarna lite noggrannare imorrn... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.