|
|
|
|---|---|
|
Har sökt men inte hittat någon info i frågan. Såhär är det: Motorn vill inte gå riktigt, på tomgång pendlar tomgången och den hackar, vill inte tända på alla cylindrar alltid. Vid gaspådrag funkar halvgas rätt så ok men vid fullgas tappar den orken totalt. För att sedan fungera alldeles utmärkt, mysko men kan Ni hjälpa mig så vore det tacksamt. Tror att det kan vara luftmängdmätaren då tomgångsmotor/tilluftslid funkar felfritt. Motorn är en vanlig 12V 6:a Mvh Struve www.struve.se pererik@struve.se | |
Gasfot |
Jag har råkat ut för liknande problem på min 530 -01. Det har hänt kanske 2 ggr senaste månaden att den går dåligt just som du beskriver det. Stänger jag av den, väntar lite och startar igen så har det fungerat som vanligt. Jag uppfattar det som att den blir sur för det ryker lite om den just som jag startat den när felet kommer fram. Det spelar ingen roll om bilen är kall eller varm. Teorin är att det troligtvis är någon kallstartsventil som inte fungerar som den ska. Efter samtal med BMW-verkstaden i fredags då det hände så sa dom att det kan finnas en felkod i diagnosen så jag ska åka dit i morgon så får jag se. Har någon mer råkat ut för samma sak så är ett tips välkommet. |
|
Det verkade som problemet låg i att det spöregnade häromdagen och jag låg på motorvägen o drog in en massa vatten o fukt i motorn, för numera går den som den ska igen. Luftfiltret var pisseblött......... Smörjde upp tomgångsmotor/tilluftsliden så nu går den jämnare än innan också. Mvh Struve www.struve.se pererik@struve.se |
|
Gasfot |
Jag har kollat mitt filter och problemet har inte med det att göra i mitt fall. Jag ska dock kolla/smörja tomgångsmotorn/tillluftsliden jag också så får jag se om felet återkommer, för som sagt, felet kommer bara fram i bland på min bil...! |
|
Jag kör med öppet filter innanför grillen, därför låg mitt problem där, verkar det som iallafall Mvh Struve www.struve.se pererik@struve.se |
|
Gasfot |
Ok, det gör inte jag men jag kollade filtret för ett tag sen och det såg ut som nytt då. Skadar aldrig att kolla det andra. Har tyvärr inte hunnit förbi verkstaden för att kolla ev. felkoder än men ska göra det under veckan. //Peter |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.