|
|
|
|---|---|
|
För att slippa det fula "diesel-röret" på nya bilen funderar jag på att byta slutdämpare. Eisenmann finns i 2x70, 2x76 och 2x83mm på slutrören. 2x70 tycker jag känns lite litet så jag funderar på de andra två. Men det står att man måste modifiera bakstötfångaren isåfall om man har M-paket. Nån som vet om man måste göra det? /Johan | |
| tänk på att bilen kan bli sotig i bak med sånt slutrör | |
|
Johan: Med m-paketet så skall endast valet 2x83 mm slutrör innebära modifiering av bakre stötfångaren. Jag skall dock inte svära på de när de gäller touringen. Den har om jag har förstått de rätt en alldeles egen modell av m-paketets bakre kofångare. Den skiljer iof mellan coupe och sedan också. Smakmässigt så tycker jag att 2x76mm ser ruskigt bra ut, men 2x83 mm ser på gränsen till vullgärt ut. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Angående Eisenmann till 330Ci, vad kostar det ? Vem säljer&monterar i Stockholm ? Är det lång beställningstid ? ...och främst, ljudet ? Blir det vassar (skrikande race:igt) ljud på högra varv ? Jag tycker att min nya 330Ci brummar för mycket, ungefär som en segdragstraktor :) hehe... Jag vill ha detdär race:iga M3 metall ljudet... inget amerikanskt V8 brum brum här inte :) |
|
|
Återförsäljare i sverige Länk De både säljer och monterar. Eisenmanns hemsida finns här : Länk där finns ljudklipp osv. De finns 3 olika ljudnivåer och välja på. Ett system kostar ca 6000 kr till 330. Leveranstid ungefär 1 månad. Om du är ute efter m3ans metalliska ljud så rekommenderar jag nog ett annat system faktiskt. Kolla runt på Länk där finns i princip alla förekommande system på marknaden, bilder och ljudklipp. De är ett forum så du får söka. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan: Håller med dig, 2x76 känns snyggast och det kommer det säkert bli om jag ska ha Eisenmann. Pratade med en kompis och han trodde inte heller att 2x76 skulle vara några problem. 8500: Vet inte vad som finns i Stockholm men jag skulle nog betsällt härifrån isåfall: Länk /Johan |
|
|
Här är den tyska eisenmann hemsidan. Där finns det fler ljudlänkar. Tom diesel :) Länk /Johan |
|
|
Eisenmann Race 2x76 på min bil: Länk Filmklipp: Länk Länk Dette är Eisenmann Race + Soundrör innan den blev innkörd (tyvärr). Brummer betydeligt bättre nu! Nestan lite V8/ferrari? :) Helt perfekt - det låter bra, men inte för mycket enligt min mening. Mycket bas. Varning: Låter heftig på morgonen den första minuten då motoren är helt kald. |
|
| Hejsan jag tänker köpa ett Eisermann system till min bil men jag undrar om avgassystemena mellan en 330i och 330xi touring skiljer sig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.