|
|
|
|---|---|
|
hallå ! Jag håller på att koppla in ett e6k (Flying Lead) på min m20 motor ,och jag undrar om det är någon som vet hur man ska koppla in tändsteget med tändspolarna (waste spark) ? Tändsteget är ett haltechsteg som ska driva 3 st spolar ! Och hur ska man koppla spridarna på bästa vis ! Är inte så hemma på det här, för det är första gången jag kopplar in ett ! sen är det ju inte bättre att instruktionsboken är på engelska heller :( MVH/Niklas | |
|
Går de bra annar med bygget? blir du klar tills fredag? Min bil Länk |
|
| Har inget kopplingschema men du har tre utsignaler på haltech boxen ign1 mm som ska in i tre ingångar på modulen och från modulen har du 3 utgångar som du sätter på jord kontakten på spolen första utgången på cyl 1.6 andra 2.5 tredje på 3.4 sen var det nog en pluskabel ill modulen. Spridarna kopplas lika dvs 1.6 =1 2.5=2 3.4=3 Lycka till | |
|
ok tack för hjälpen! Men vilka pins på modulen är in/utgångar ? ang spridarna så antog jag att det var- (inj 1=cyl 1,6) (inj 2 =cyl 2,5)(inj 3=cyl3,4) ? En till fråga till ! på lambdakablarna så var det en kabel (grå) som hade en skärm, vart ska man göra med den ? ska man jorda den ? MVH/Niklas |
|
| Hur du kopplar spridarna kvittar då du inte kan köra dom sek. iaf. Men du har ju utgångar så det räcker, så varför lägga flera på samma? Ta bara 1-1, 2-2 osv. Vilka pins som är vad på modulen lär du ha schema till, finns nog på mrm:s hemsida för nedladdning. Gör klart nu så vi får mappa upp den åt dig! Ring om det trasslar mer med inkopplingen... | |
| Är det någon som vet om ett eftermarknads ECU typ Autronic SM2 skulle gå att efterträda det befintliga MSS52 Motronic/Bosch systemet på M5 | |
|
jag hittade på ett kopplingsschema på mrm:s sida, men det var en m&w modul ! är det lika ? har börjat koppla in iaf ! Bäckis: menar du att jag ska använda av (dig out 1), (dig out 2) också ? ex: inj1/inj2 till cyl 1,5 inj3/inj4 till cyl 3,6 dig out1/dig out2 till cyl 2,4 eller ska dig out 2 vara bortkopplad , så att dig out 1 driver 2 st spridare enligt haltechboken ? |
|
|
nu återstår bara vattentempgivaren , och jag såg att det var annan gänga på den . Så jag undrar om det går att använda origgivaren istället, eller är man tvungen att gänga om termostathuset ? Är det någon som vill bidra med en bränsle/tändningsmapp, så vore det toppen ! Så kanske man kan starta upp den i helgen ! MVH/Niklas |
|
|
sikko: du har ingen bränsle/tändningsmapp du skulle vilja dela med dig ! Kan nog antagligen starta upp den i helgen om jag får tag på någon startmapp ! MVH/Niklas min bil:Länk |
|
|
Fin bil du har, lagt ner en del arbete på den, fina bilder :) Ser gärna nån film när du gjort uppstarten sen ... //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
någon som vet hur man ska koppla tändmodulen (en trippelmodul) ? Kopplade på ström idag och märkte att modulen genast blev het ! Så jag antar att det är felkopplat någonstans ! Vilka pins är ska signalkablarna sitta i, och ska det vara en jord eller en plusmatning på stiftet som blir över ? min bil:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.