|
|
|
|---|---|
|
vindrutetorkarna lade av och baklysena, letade trasiga säkringar hittade en som var sönder under baksätet en 30Ampers nr 45 säkringen var nersmält men såg ut som den var hel tog på pinnen i mitten och den pulviriserades fick byta lampor till rear lights sen funkade lysena bak vindrutetorkarna funkar inte. spolningen funkar. när jag kollade vad säkring 45 var till så står det ingenting. har kollat alla inlägg jag hittar kollat den stora säkringen vid batteriet den är hel kollat om nåt annat inte funkar hittar inget, skiftat runt dom gula reläerna allt funkar. så frågan är vilken av fyra grejor det kan vara spaken eller torkarmotorn eller relemodulerna under baksätet. har plockat bort plasten runt spaken samt torkar armar plast över torkarmotorn men det ser trångt ut. KAN man testa torkarmotorn samt spaken på nåt sett? vargen | |
|
hallå är det någon som vet? vargen |
|
|
nu har jag mät upp spaken inge fel och lätt att göra. har tagit väck torkarmotorn testkört den funkade men microswichen är död. nästa steg är modulerna under sätet ska testa mina i en annan bil. är det inte det så har jag slut på ideer. har även låtsats vara torkarmotor funkade det med. vad som inte kan stämma är att när jag mätte på kontaktstycket i bilen till torkarmotorn får jag ingen plusledning då är det bara frågan om det ska vara så??? tacksam om någon kan mätta på sin bil det är dn svarta kontakten(jag har torkarsystem med dubbla motorer finns då en vit kontakt också) bara att ta isär kontakten vrida nyckeln till tändningsläge jorda testlampan sen kolla vilka/vilken kabel det finns ström på. mvh vargen |
|
|
jaha nu var det fixat modulerna hela men ny torkarmotor fick det bli eller bättre beg ska jag säja. vargen |
|
|
Tack för att du delar med dig av erfarenheten! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.