AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
728

import av z3 2,8

Okej en stund kvar tills jag hade tänkt köpa en z3a men kan inte sluta tänka på det :)
Som jag har förståt är det billigast att importera en från ett annat land, okej det måste inte vara det men kan vara det.

Så jag undrar om det är någon som på senare har gjort detta och vad blev slut notan på det cirka?

kändisar får betala för att få maten serverad
jag låter min mamma sköta jobbet! ;)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Är inte så säker på att import blir billigare på Z3 längre. Det dräller av bilar som är till salu i Sverige och iallafall på Coupe sidan är numera priserna lägre än i Tyskland.

...paus.... för tysklandssurfning

Kollade upp bilar i tyskland som såldes på bmw.de och jämförde med bilar hos bmw.se (Roadsters) Det finns ju MYCKET mer bilar till salu i tyskland. Den stora skillnaden är dock att prisspannet i tyskland är stort (upp till dubbla priset på samma år/modell mellan billigaste och dyraste). De svenska priserna ligger precis mitt emellan dyraste och billigaste i tyskland...

Så visst kan man hitta en billig bil i tyskland men då har den säkert gått mycket mer / är i sämre skick och en sådan hittar Du i Sverige också, kanske inte hos BMW men privat.

Min tanke blir, varför gå över ån (nåja det är ganska breda åar...) efter vatten..?!??! ( BMW...)

/Caspar
Länk
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Kan tipsa om att föregående talare har en 2.8:a till salu till ett MYCKET bra pris....Finns på powerbörsen!

Allvarligt Caspar, jag har aldrig sett en billigare Z3 med den motorn och det skicket på bilen. Kan det vara automatlådan som skrämmer fok att inte ringa?

/B
Okej :)

tack för dom snabba svaren,

jag köper den av dig casper om den är kvar om 1,5 år ;)

kändisar får betala för att få maten serverad
jag låter min mamma sköta jobbet! ;)
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
den dåliga sommaren gör att folk tänker lite om sin cabriolett ägande. annars var det förra sommaren. då fanns det inte ne Z3 till salu så långt ögat når.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Instämmer med Caspar, det finns bra affärer att göra här hemma i Sverige.

/Andreas
_____
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.