AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.120

Första långtestet av M Roadstern.. :-)

Sida 2 av 2
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Coolblue: Fixar sig inte bilen så ligger faktiskt Porsche högt upp på önskelistan... 316 låter kul!! Hur var bilen då?? Stadig?? Kunde aldrig maxa M'en pga problemen och regnet. Har åkt fortare med Volvo så att säga...

Franska motorvägar är helt klart det bästa med hela det landet, inga reparationer, raka vägar i toppskick och inga bilar!! :-) Snittfarten blir i princip samma som marschfarten.

Jag rekommenderar dock Dolomiterna för den som ha en riktig kör- och naturupplevelse. Nercabbat i serpentinerna upp till 2500möh :-) Inte så dj-vla varmt heller!! Bodde på förra Z3 resan på 2550möh = temperatur 6-10 grader i strålande sol.

Kanske skall tillägga att jag inte gillar värme så speciellt mycket men sol desto mera (svårt kombination). Kör hela sommaren nercabbat (från mars alltså) och AC igång för det mesta!! :-)

/Caspar
Länk
Caspar, kul! I know the felling :) Lite trist att du inte kunde pressa henne rejält :/

Gjorde samma sak förra sommaren med min 2.8 99 roadster :)
Malmö, Danmark, Tyskland (Autobahn), Frankrike, Barcelona, Santiago, La Coruña & en massa mindre utflykter, sedan och samma väg tillbaks.

Erfarenhet/kostnad:
- ~1500mil
- 2st serviceindikatorer
- ~5% gummi på däcken (inget i princip)
- ~25k i bensin
- Gummiupphängning smälte och hoppade av, antagligen för att jag låg i ~200-230 i varierande 3h pass, gick bra ändå (skramla lite)
- Bilen skrammlade lite efter resan, kassa vägar.. men den skruvade ihop sig igen efter någon månad

Service/Modifikation innan resan:
- 8000mil megaservice (olja motor, vxl, bak, tändstift, skivor, ok, det mesta)
- Spände motorhuven (den har en tendens att fånga luft över 180km/h vilket gör att bilen känns orolig. Man kan även se att huven vibrerar lite
- Montera det plastskyddet som sitter på M:en (ligger där oljan sipprar ut och fram till framkjolen)
- Extra sittdynor, köpte dem i Spanien. Blir väldigt svettigt när man kör längre pass. Har man den knotriga inredningen på skinnet kan plopparna hoppa av och måla tshirten i skinnets färg, röd i detta fallet :/

Om 2v blir det samma tur igen :-) Finns inget bättre, frugan, me myself, fin bil och god ekonomi!
Åkte ner i mitten på Augusti till rivieran fast förra året och det var något av det värsta jag och min sambo upplevt.
Så otroligt mycket folk och köer vid både stränder och vägar så hälften av tiden gick åt till att köa.
Har dock varit därnere vid andra tillfällen då det varit klart mycket mer behagligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.