AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
396

2 elproblem med 320i-91

Jo
112
Johnboyen
320i-91
528i-87
Har två problem med min 310-91, dels så fungerar inte tankmätaren, själva mätaren visar alltid noll, men reservlampan lyser när man vrider på nyckeln, antar att det är ett test, sedan fungerar vindrutetorkarna mkt. bristfälligt enligt följande: Dels är det antingen allt eller inget som gäller, plus att dom stannar även mitt på rutan när man stänger av dom. Mycket jobbigt, hoppas någon har tips och idéer..
Kolla på Länk
Just 320 verkar inte finnas i listan men 318 och 325 verkar ha samma torkarstyrning så chansen är stor att det är samma även i 320. Jag skulle undersökt styrmodulen, verkar sitta tillsammans med säkringarna.
Ang. tankmätaren: Kolla kablaget som går in i tankarmaturen, händer att kablarna lossar eller brister där. Bör gå att komma åt under baksätet eller möjligen i skuffen. Om allt ser bra ut så är det förmodligen själva givaren i tanken som får bytas.

FP
Jo
112
Johnboyen
320i-91
528i-87
Ok, ska kolla detta, tror du att styrmodulen är en dyr historia? Själva armaturen går inte sönder i första hand eller? alltså till tankmätaren..
Priset vet jag inte, men börja med att kolla lödningar osv. Samma sak med tankgivaren, börja med de enkla kontrollerna.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.