|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
simon vet ej vad en 528 e39 kostar i försäkring men en 728 e38 svensksåld skulle kosta ca 1000 kr mindre/helförsäkring helår än vad min 750 e32 kostar halvförsäkring helår! med samma förutsättning fullständigt sjukt tycker jag då e38an har ett större värde i pengar. BMW CS #5139 |
|
|
När jag kollade hösten 00, var jag 29 år, 2000mil, 4855/år i Linköping utan garage på "gatan", har för mig att 728ans billigaste pris var runt 9000/år med samma förutsättningar. Bor man i storstad och är yngre blir det dyrare....Tilläggas kan att nu är det betydligt dyrare att försäkra en 528:a för mig trots att jag nu bor i mindre ort och är fyra år äldre....sjukt var ordet... /Simon |
|
|
M3 prisvärd?.. inköp kanske, men vad tror du det beror på?.. kollat försäkringspremierna på sistone?... nää fasiken, ska man ta prisvärda bilar ska man inte bara kolla på inköp, utan ochså driftskostnader.. och där inkluderas om du frågar mig skatt och försäkring.. /mvh jocke |
|
|
Skatten kan man inte direkt påverka eftersom att den styrs av vikten. Ett par hundra om året hit eller dit kanske inte spelar så stor roll. Är man dessutom 55 bor på liten ort och ligger bra till hos försäkringsbolaget så kan man faktiskt försäkra en E36 M3 till helt okej pris. Men det beror på var man lägger vikten på när det gäller "mycket bil" en e38 är klart större, skönare, tyngre, bättre utrustad än en e36 m3. Dessutom i många fall billigare :) M3an är dock snabbare om man är ute efter den typen av bil så är den absolut svårslagen. |
|
| Helt klart E38 och E39, eller, om man är ute efter något äldre, E34. Det är smått otroligt hur mycket bil man faktiskt får i ex. 530 eller 540 E34 från 92-94 för runt 40k. Annars går det ju som sagt att hitta riktigt fina E38 och E39 för under 100k, vilket måste anses vara förbaskat billigt för bilar av den kalibern. | |
|
Instämmer med föregående talare, e34 men gärna 525i 92-95. Jag tycker fortfarande de känns som en modern bil och komfortmässigt är skillnaden jmfrt med e39 inte särskilt stor. Det begärs dock ganska mycket för dem med det går att pruta en hel del. Dock börjar de bli lite till åren så man får leta lite för att hitta en fin. |
|
|
Glömde en sak, när bilar börjar komma ner i prisklassen 30-40´ kan man kanske klara sig utan helförsäkring och då åker man billigt (om inte oturen är framme ;)) |
|
|
E34 är otroligt mycket bil för pengarna. Jag vill nog hävda att de senare modellerna av E34, 93-96 kanske är de bästa bilar som någonsin byggts av BMW sett till byggkvalitet, både upplevd och verklig - en åsikt jag hade redan innan jag själv köpte en, och som jag vet delas av många kännare :) Nu är de nere i löjligt låga priser, men man får ha tur och skicklighet för att hitta en välskött! Jag är SÅÅÅÅÅ otroligt nöjd! Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
En 323i-E46:)) ------ Länk Länk |
|
|
Jag håller med om att e34 är prisvärd. Men det är som Kalle Hansen säger, man får nog syna noga innan köp.. Så är det iofs med alla bilar som är över 10 år. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.